اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

افشاگری‌های دکترعلیرضا زاکانی در مورد حوادث پس از انتخابات

افشاگری‌های دکترعلیرضا زاکانی در مورد حوادث پس از انتخابات در دانشگاه امام صادق(ع):

 موسوی یک استدلال هم نداشت.

رضایی، حق نداشته‌اش را بخشید.

یکی از نزدیکان لاریجانی، تبریک به رییس جمهور منتخب را خط زده بود.   

 

  

 

 

ادامه مطلب ...

شریعتمداری، از مدارا تا خلع از مرجعیت

نماز جمعه 29 خرداد 88 تهران فرصتی بود تا رهبر انقلاب ضمن هشدار نسبت به جریاناتی که در مقابل مردم و رأی مردم قرار گرفته اند، مستنداتی تاریخی را مورد اشاره قرار دهند و از مدارا و برخورد امام راحل با جریانات و گروهک ها و اشخاص سیاسی مختلف سخن به میان آورند؛

  

ادامه مطلب ...

برادران سابق ما چرا سوت و کف دشمنان را نمی بینند

مقام معظم رهبری در دیدار طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه

 

"برادران سابق ما چرا سوت و کف دشمنان را نمی بینند"

   

رهبر انقلاب اسلامی یادآور شدند: اهانت به امام نتیجه قانون شکنی‌ها و دل‌خوش کردن به 

  تشویق‌  رسانه‌های بیگانه بود     

                                   

                                                           

 

به گزارش خبرگزاری پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امروز در آستانه ماه محرم در دیدار هزاران نفر از طلاب، روحانیون، فضلاء ، اساتید حوزه های علمیه و جمعی از ائمه جماعات مساجد تهران، در سخنان بسیار مهمی، تبلیغ صحیح را ایجاد روشنگری و شاخص سازی در جامعه بخصوص در دوران فتنه دانستند و با اشاره به قضایای بعد از انتخابات بویژه اقدام اخیر دشمنان ملت ایران در اهانت به امام راحل (ره)، از حضور آگاهانه مردم در صحنه، قدردانی و همه آحاد مردم بویژه دانشجویان را به آرامش دعوت و خاطرنشان کردند: این بنای استوار که هندسه آن الهی است و بنای آنهم با دست یک مرد الهی پایه‌ریزی شده و بقای آن نیز به پشتوانه یک ملت الهی است، استوار خواهد ماند، و مخالفان آن به اهداف خود نخواهند رسید.

*بعد از انتخابات، متأسفانه عده‌ای قانون شکنی، و ایجاد اغتشاش کردند

ایشان در تبیین نقش تبلیغ و روشنگری صحیح در دوران فتنه به قضایای بعد از انتخابات اشاره کردند و افزودند: بعد از انتخابات، متأسفانه عده‌ای قانون شکنی، و ایجاد اغتشاش کردند و زمینه‌ای را به وجود آوردند که دشمنِ مأیوس و ناامید، جان بگیرد و آنقدر جسارت پیدا بکند، که در مقابل چشم انبوه دانشجویان علاقه‌مند به امام، انقلاب و نظام اسلامی به امام (ره) اهانت کند.

*اهانت به امام نتیجه قانون شکنی‌ها و دل خوش کردن به تشویق‌های رسانه‌های بیگانه بود

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: این اهانت بزرگ، نتیجه آن قانون شکنی‌ها و دل خوش کردن به تشویق‌های رسانه‌های بیگانه بود و حالا که این خطاها و کارهای اشتباه انجام شده، برای پنهان کردن آن، به فلسفه بافی و استدلال تراشی روی آورده‌اند.

ادامه مطلب ...

به رهبر خیانت کردی و در مشهد کینه خود را نشان دادی!

سخنان تند روح الله حسینیان خطاب به هاشمی رفسنجانی:

به رهبر خیانت کردی و در مشهد کینه خود را نشان دادی!  

 

                           

 

 

روح‌الله حسینیان به عنوان یکی از سخنرانان این تجمع در حرم امام گفت: من به نمایندگی از نمایندگان مجلس امروز برای حمایت از شما دانشجویان در این مراسم حاضر شده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: باید دید چرا به امام توهین شد؟ امام چه کرده بود و چه کسانی دشمن امام (ره) بودند و اجازه دادند چنین جسارتی به ایشان شود؟

حسینیان هم‌چنین اظهار کرد: امام(ره) در زمانی که جنگ سرد بود و بلوک شرق و غرب دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند، به نفع مستضعفان جهان توازن قوا را به هم زد؛ چنان‌که بیداری در سطح جهان اسلام به وجود آمد و مستضعفان توانستند با تکیه بر دین و اسلام در مقابل منافع قدرت‌های استکباری بایستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: به همین دلیل وقتی امام(ره) رحلت کرد دشمنان گفتند کسی رفت که توانست بارها دماغ آمریکا را به خاک بمالد و نشان دهد آمریکا قدرتی پوشالی دارد و یک ببر کاغذی است. با امام (ره) دشمنان اسلام احساس حقارت می کردند و دشمنی‌های امروز نیز در همان حال ریشه دارد.

حسینیان افزود: امام (ره) در کشوری که دو هزار و 500 سال استبداد در آن حاکم بود و شاهنشاهی آن را به عقب برده بود، توانست کاخ‌های رژیم شاهنشاهی را فرو ریزد و دماغ استبداد را به خاک بمالد. زمانی که می‌گفتند دین افیون توده‌هاست امام(ره) دین را احیا و اسلام را در کشوری حاکم کرد که دنباله‌روی غرب بود؛ از این رو ابرقدرت‌ها و طرفداران استبداد کینه امام (ره) را به دل گرفته‌اند و دشمنی خود را در مواقع مختلف نشان می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در موقعیتی که ما قرار گرفته‌ایم دعوایمان با افرادی مانند موسوی نیست. او کوچکتر از آن است که نظام ما بخواهد با او مقابله کند. خاتمی هم ضعیف‌تر و کوچک‌تر از آن است که حزب‌الله و دانشجویان دختر و پسر بخواهند در مقابل او بایستند که هنوز هم چشمش به دست غرب است. هاشمی کوچک‌تر از آن است که با او مبارزه کنیم؛ ما در مقابل جریان باطلی قرار گرفته‌ایم که ریشه در آمریکا و اروپا و بی‌دینی و به اصطلاح اصلاحات دارد، ما با این جریان باطل و ضد دین و ضدخدا روبه‌رو هستیم که باید با بصیرت در مقابل آن بایستیم؛ جریان باطلی که منشاء آن امریکا، استکبار جهانی و تفاله‌ها و وابسته‌های حقیر داخلی آن است.

وی افزود: می‌خواهند امام(ره) در این جهان نباشد، اما باید بگویم شما مرده‌اید! امام برای همیشه تاریخ زنده است. قلب این ملت و دانشجویان و همه اقشار این ملت مسلمان با یاد امام(ره) می‌تپد. شما از صدام هم پست‌تر هستید. صدام در هنگام مرگش گفت من مردتر از خمینی ندیدم. ای پست‌تر از صدام‌ها! چگونه به خود اجازه دادید به امام جسارت کنید! وای بر شما! ننگ بر شما! ننگ بر سردمداران فتنه سیاه و سبز اموی!

حسینیان در ادامه خطاب به هاشمی گفت: آقای هاشمی تو بارها آمدی ، بعد از فتنه اخیر به رهبر خیانت کردی و در جلسات داخلی خود را مرید رهبر خواندی، اما در مشهد کینه خود را نشان دادی! گفتی اگر مردم نخواهند باید برویم. مردم تو را نمی خواهند و بارها با شعارهای خود نشان داده‌اند که دیگر در قلوب مردم جایگاهی نداری!

وی گفت: ما به تبعیت از رهبری از شما دعوت می‌کنیم به اسلام و نظام برگرد. ما می‌خواهیم تو همان هاشمی پیرو ولایت و رهبری باشی! به خاطر بچه‌هایت با خود این گونه رفتار نکن!

وی خطاب به سیدحسن خمینی هم گفت: شما متولی حرم امام هستید! جا داشت به میان این دانشجویان می‌آمدید که امروز در حرم هستند و به آن‌ها خوش‌آمد می‌گفتید و به دامن انقلاب و امت حزب‌الله می‌آمدید! خاتمی و موسوی کجا امام(ره) را قبول دارند؟ اگر شما در آن زمان حساس که به امام (ره) توهین کردند و گفتند امام(ره) را باید به موزه‌های تاریخ سپرد عکس‌العمل نشان می‌دادید، اگر آن زمان که گفتند استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی و یا از آرمان امام که فلسطین است فاصله گرفتند، واکنش نشان می‌دادید، امروز آدم‌های بی‌شخصیت در برابر رسانه‌های خارجی عکس امام (ره) را آتش نمی‌زدند.

حسینیان در پایان خطاب به امام(ره) گفت: ای امام، ای روح بیدار، ای مظهر اراده الهی! ما امت تو آماده‌ایم با تو بیعت کنیم و بگوییم تا خون در رگ ماست لحظه‌ای از راه تو کوتاه نمی‌آییم و با جانشین به حق تو امام خامنه‌ای بیعت می‌کنیم و لحظه‌ای از حمایت و سربازی و جنگ در رکابش کوتاه نمی‌آییم، حتی اگر با همه دنیا دربیفتیم.

بسیجیه واقعی، همت بود و باکری

داد میزنه این روزا، توی خیابون، فِری
بسیجیه واقعی، همت بود و باکری

بسیجیه واقعی،اونه که مرده باشه!
زنده اگر بمونه، باید تو خونه باشه!

به یاد من نمونده، خاطره ی زیادی
ز همت و باکری، به غیره کلیاتی

یاد ندارم که همت، مسجد سوزونده باشه
نماز جمعه ها شو، اونجوری خونده باشه

میشه مگر باکری هیئت ندیده باشه
به شهر و خونه هامون آتیش کشیده باشه

یقین دارم باکری، بچه مسلمون بوده
پرچم ایران ما، براش مثه جون بوده

نه مثل سبزیه آش! بیاد میون میدون
تا که بهش بخندن کوچیک و پیر و جوون

برای دفع دشمن، باکری داده خونش
نه در ره بی بی سی، حذر کنه ز جونش

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده
موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده

یادم میاد یه روزی، به وقت انتخابات
قِر میومد یه بانو، با کلی افتضاحات

رو پرچمه تو دستش، اسم پیامبر هم بود
چیکار میکرد اون اگر،برادر همتم بود؟

غربتمون رو امروز، باکری ها میدونن
که سبزیا میرقصن تو شهرمون، میخونن

همون جماعتی که، شکسته پشت همت
داد میزنه: حمایت، بسیجیه باغیرت!

بسیجیه باغیرت،جون کف دستش گذاشت
مثل داداش کبیری، ما همه رو جاگذاشت

********

وقتی گلی و پری، با هم میرن خیابون
حرمت خون همت، فنا میشه چه آسون

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده
موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده
***
تا حامیه بعضیا، اون رجویه نازه
خیال نکن باکری، با سبزیا میسازه
***
منافقا همیشه، ریگ توی کفششونه
بسیجیه باغیرت، دشمن جونشونه
***
میترسن اینکه امروز، بسیجیا بیدارن
تا ترسشون بریزه، شرط و شروط میذارن
***
خیلی باحالن ولی، خیالشون چه خامه
زندگیه بسیجی، خودش یه جور پیامه
***
حب ولایت اما، تو قلبمون میمونه
چشم حسود کور بشه، که قلبامون جوونه
***
یه وقت باید بجنگی، تو جبهه ها تو میدون
یه وقتی هم که جبهه، میشه همین خیابون

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده
موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده 

 

نویسنده:علی میرزایی-جهان نیوز

بیعت منفعت طلبانه

بیعت منفعت طلبانه

پس از آن که امام خمینی‌(ره) در سال 1368 به دیار حق تعالی شتافت، بسیاری از یاران و اصحاب امام(ره) نظیر هاشمی رفسنجانی، شیخ یوسف صانعی، مهدی کروبی و ... ،حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظ الله) را به عنوان جانشین امام(ره) و ولی فقیه انتخاب کردند، این در صورتی بود که مقام معظم رهبری در آن زمان با انتخاب خودشان به عنوان رهبر مخالفت کردند و تنها از این بابت که این مسئولیت عظیم بر روی زمین نماند و دشمنان انقلاب و اسلام نیز از شایعه‌پراکنی در مورد نظام جمهوری اسلامی در رابطه با انتخاب جانشین امام(ره) دچار اختلاف و ناتوانی شده‌اند، مأیوس شوند، این مسئولیت بزرگ و خطیر را پذیرفت. عده‌ای از همین آقایان نظیر شیخ یوسف صانعی پس از انتخاب رهبری به عنوان ولی فقیه در حمایت از حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظ الله) می گوید:

«من به عنوان یک مسأله شرعی می‌گویم که تخلف از فرمان آیت‌الله خامنه‌ای، گناه و معصیتی بزرگ و رد بر او... رد بر الله و موجب خروج از ولایت الله و ورود بر ولایت شیطان است.» (روزنامه جمهوری 22/3/68)

وی در دوران تصدی دادستانی کل کشور (61 تا 64) در مصاحبه با روزنامه اطلاعات می‌گوید:« تا نبض مسلمین در دست ولی فقیه نباشد، فشار و بدبختی ادامه خواهد داشت.» صانعی در دیدار با اعضای گشت‌های ثارالله در جواب این سؤال که چه کنیم برخی افراد به گشت‌ها جواب نمی‌دهند، می‌گوید:«آنها نمی‌توانند بگویند، آزاد هستم. خیر. تو آزاد نیستی، تو از این آزادی‌ می‌خواهی آزادی را ببری... باید اینها از شما بترسند، ضدانقلاب آنقدر باید از شما بترسد که عکس شما را ببیند فرار کند و اگر این جور شد مسلمان صددرصد هستید.» (روزنامه جمهوری 11/12/61)

ادامه مطلب ...

شیخ یوسف صانعی نوظهور دهه 80

شیخ یوسف صانعی نوظهور دهه 80

دگردیسی و تناقضات فاحش تئوریک و نظری در هیأت و ماهیتی دینی و مذهبی بار گرانی است که اصحاب تفکر و تحلیل را دچار بهت و تعجب می‌کند. مطالعه مکتوبات و تواترات فقهی و نظری و نیز بررسی نقد و نظرات سیاسی صانعی طی چند دهه گذشته تاکنون نشان‌دهنده آن است که وی از رهگذر گفتمان اصلاح‌طلبی دچار قرائت‌های پارادوکسیکال و به ظاهر نو در حوزه عمل و نظر سیاسی شده است. اکنون «صانعی دهه 60» با موضع‌گیری‌های افراطی و رادیکال خود در آن زمان چنان حالت جمود و ارتدوکسی به خود گرفته است که در جبهه دیکتاتوران نوظهور و نوگرا به عنوان «رهبری معنوی» قلمداد می‌شود. باقی ماندن ابهام در مورد موضع‌گیری‌های اخیر وی نه تنها دستمایه خوش خیالی‌های عناصر اپوزیسیون و بیگانگان شده بلکه باعث از دست رفتن پایگاه اجتماعی وی شده است. در این یادداشت سعی شده است تا با واکاوی دیدگاه‌ها و انگاره‌های دیروز و امروز صانعی عملکرد وی در ترازوی منطقی نقد عموم قرار گیرد:

                             

ادامه مطلب ...

افراد منفعت طلب و سودجو از دیدگاه امیرالمومنین(ع)

پسرم ! از دوستى با احمق بپرهیز ، چرا که مى خواهد به تو نفعى رساند اما دچار زیانت مى کند.
و درود خدا بر او ، فرمود : (مردى از امام درخواست اندرز کرد.) 
 

نهج البلاغه - حکمت38  


 

از کسانى مباش که بدون عمل صالح به آخرت امیدوار است، و توبه را با آرزوهاى دراز به تأخیر مى اندازد، در دنیا چونان زاهدان سخن مى گوید، اما در رفتار همانند دنیا پرستان است ، اگر نعمت ها به او برسد سیر نمى شود ، و در محرومیت قناعت ندارد ، از آنچه به او رسید شکرگزار نیست و از آنچه مانده ، زیاده طلب است. 

دیگران را پرهیز مى دهد اما خود پروا ندارد ، به فرمانبردارى امر مى کند اما خود فرمان نمى برد ، نیکوکاران را دوست دارد ، اما رفتارشان را ندارد ، گناهکاران را دشمن دارد اما خود یکى از گناهکاران است ، و با گناهان فراوان مرگ را دوست نمى دارد ، اما در آنچه که مرگ را ناخوشایند ساخت پافشارى دارد، اگر بیمار شود پشیمان مى شود ، و اگر مصیبتى به او رسد به زارى خدا را مى خواند ؛ اگر به گشایش ، دست یافت مغرورانه از خدا روى بر مى گرداند ، نفس به نیروى گُمان ناروا بر او چیرگى دارد ، و او با قدرت یقین بر نفس چیره نمى گردد. 

راى دیگران که گناهى کمتر از او دارند نگران ، و بیش از آنچه عمل کرده امیدوار است . اگر بى نیاز گردد مست و مغرور شود ، و اگر تهى دست گردد ، مأیوس و سْست شود ، چون کار کند در آن کوتاهى ورزد ، و چون چیزى خواهد زیاده روى نماید ، چون در برابر شهوت قرار گیردگناه را برگزیده ، توبه را به تأخیر اندازد ، و چون رنجى به او رسد از راه ملت اسلام دورى گزیند ، عبرت آموزى را طرح مى کند اما خود عبرت نمى گیرد ، در پند دادن مبالغه مى کند اما خود پند پذیر نمى باشد.

سخن بسیار مى گوید ، اما کردار خوب او اندک است ! براى دنیاى زودگذر تلاش و رقابت دارد اما براى آخرت جاویدان آسان مى گذرد؛ سود را زیان و زیان را سود مى پندارد ، از مرگ هراسناک است اما فرصت را از دست مى دهد ، گناه دیگران را بزرگ مى شمارد، اما گناهان بزرگ خود را کوچک مى پندارد، طاعت خود را ریاکارانه بر خورد مى کند ، خوشگذرانى با سرمایه داران را بیشتر از یاد خدا با مستمندان دوست دارد ، به نفع خود بر زیان دیگران حکم مى کند اما هرگز به نفع دیگران بر زیان خود حکم نخواهد کرد.   

نهج البلاغه - حکمت150


از نامه های امام علیه السلام به سهل بن حنیف فرماندار مدینه درباره گروهی که به معاویه ملحق شده بودند.  اما بعد به من خبر رسیده که افرادی از قلمرو تو مخفیانه به معاویه پیوسته اند  بر این تعداد که از دست داده ای و از کمک آنان بی بهره مانده ای افسوس مخور  برای آنها همین گمراهی بس که از هدایت حق به سوی کوردلی و جهل شتافته اند و این برای تو مایه آرامش خاطر است . آنها دنیا پرستانی هستند که با سرعت به آن روی آورده اند . در حالیکه عدالت را به خوبی شناخته و دیده و گزارش آنرا شنیده اند  و بخاطر سپرده اند که همه مردم در نزد ما و در آئین حکومت ما حقوق برابر دارند. آنها از این برابری به سوی خودخواهی و تبعیض و منفعت طلبی گریخته اند . دور باشند از رحمت خدا  به خدا سوگند آنها از ستم نگریخته اند و به عدل روی نیاورده اند . و ما امیدواریم که در این راه خداوند مشکلات را بر ما آسان سازد . و سختیها را هموار انشاءالله . والسلام

نهج البلاغه - نامه70

کسب مال حلال

حضرت محمد (ص) : کسی که روزی حلال بخورد ، فرشته ای بالای سرش قرار میگیرد و برای او طلب آمرزش میکند تا وقتی که از خوردن آن فارق شود. 

 

میزان الحکمه جلد 3 صفحه 2701 حدیث 17648

 


حضرت محمد (ص) : کسی که چهل روز مال حلال بخورد ، خداوند قلب او را نورانی میکند. 

                                                                                بحار الانوار جلد 103 صفحه 16 حدیث 71

مصاحبه خبرنگار VOA از دکتر احمدی نژاد

سوال وفا مستقیم مجری شبکه VOA از                     توضیحات دکتر احمدی نژاد درباه

احمدی نژاد در مورد بهاییان ایران                     حقوق زندایان سیاسی درایران به خبرنگارVOA

                                  

               دانلود                                                                                  دانلود 

  

 

دکتر احمدی نژاد در جمع عزاداران                              سخنان قابل تأمل احمدی نژاد در مورد

امام حسین (ع) - محمود کریمی                            سیاستمداران(در جمع عزاداران حسینی)

                                               

                              

               دانلود                                                                                      دانلود 

  

 

کلیپ بسیار زیبا و حماسی                                علی(ع) ازفتنه می گوید. . .                

         GET OUT                                            سخنرانی استاد رحیم حسن پور(قسمت سوم)

 کاری مشترک از هنرمندان  

ایران،لبنان و سایر کشورها 

 

                              

              دانلود                                                                                دانلود