اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

ایران 2 - آمریکا صفر

به گزارش سرویس سیاسی کیهان: در پی شکار پهپاد جاسوسی آمریکا در کمینگاه الکترونیکی نیروهای مسلح کشورمان و به دنبال آن بازداشت و دستگیری یک جاسوس آمریکایی و همچنین از کار انداختن یک ماهواره جاسوسی آمریکا از سوی ایران، رسانه های غربی با اذعان به قدرت سایبری و اطلاعاتی جمهوری اسلامی اعتراف کردند غرب انگشت به دهان مانده است. در همین ارتباط، روزنامه لوپست فرانسه با اشاره به دام انداختن پهپاد آمریکایی توسط ایران به موضوع خنثی کردن یک ماهواره جاسوسی سیا از سوی کشورمان پرداخته است و نوشت: ایران دومین ضربه را به آمریکا وارد کرد.
این روزنامه فرانسوی در پایگاه اینترنتی خود با عنوان «ایران 2 آمریکا صفر: ماهواره جاسوسی آمریکا خنثی شد» تصریح کرد: به گزارش سرویس های امنیتی اروپا، ایران یک ماهواره جاسوسی سازمان سیا را خنثی کرده است.
سرویس های اطلاعاتی اروپایی تایید می کنند که ایران با خنثی کردن یک ماهواره جاسوسی سیا با استفاده از فن آوری ارسال پارازیت لیزری، غرب را انگشت به دهان کرده است. ایرانی ها کاری کرده اند که این ماهواره کاملاً کور شده است. نخستین بار است که اتفاقی از این دست رخ می دهد. این بدان معناست که ایرانی ها به فن آوری رهیابی و ماشین های اتوماتیک هوایی دست پیدا کرده اند.
لوپست در عین حال به نقل از جان بولتون نومحافظه کار تندرو مدعی شد: شاید این فن آوری از طریق روسیه در اختیار ایران قرار گرفته است.
این روزنامه فرانسوی در ادامه با اشاره به اینکه چند روز قبل نیز ایران یک پهپاد آمریکایی را اسیر کرد گزارش داد: پنجشنبه پانزده دسامبر، اریک اشمیت، رئیس شرکت گوگل، در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان درباره دانش فن آوری سایبرنتیک ایرانی ها هشدار داده و گفته است: «ایرانی ها در زمینه جنگ سایبری از استعداد غیرمعمولی بهره می برند و ما واقعاً نمی توانیم درک کنیم چرا ایرانی ها این همه مستعد هستند.»
همچنین شبکه 5 تلویزیون فرانسه طی گزارشی به قدرت و دستاوردهای اطلاعاتی و سایبری جمهوری اسلامی ایران اذعان کرد.
این شبکه تلویزیونی فرانسه خاطرنشان کرد: پس از توقیف پهپاد آمریکایی، حکومت ایران از بازداشت یک جاسوس آمریکایی خبر داد و در کمال تعجب به نظر می رسد ایران بسیار مطلع و آموزش دیده است.
شبکه 5 تلویزیون فرانسه سپس خبر دستگیری امیر میرزای حکمتی توسط سازمان های اطلاعاتی ایران را بازتاب داد.
این شبکه تلویزیونی در پایان گزارش خود نوشت: هفته گذشته یک هواپیمای بدون سرنشین متعلق به سازمان سیا در ایران به زمین نشانده شد. این هفته ظاهراً یک ماهواره جاسوسی آمریکا نیز از کار انداخته شده است. جنگی مخفی و بسیار فعال میان دو کشور در جریان است و در کمال تعجب به نظر می رسد ایران همانند دشمنانش بسیار مطلع و آموزش دیده است.
از سوی دیگر، خبر دستگیری جاسوس آمریکایی در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشته است.
خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: میرزای حکمتی در مصاحبه تلویزیونی اعتراف کرد که وی توسط دستگاه های اطلاعاتی آمریکا آموزش دیده است.
نیویورک تایمز هم با انعکاس خبر دستگیری یک جاسوس آمریکایی توسط ایران و پخش اعترافات تلویزیونی او نوشت: سازمان سیا روز یکشنبه از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرد.
عرب نیوز چاپ عربستان سعودی نیز با بازتاب این خبر تأکید کرد که هنوز هیچ واکنشی از واشنگتن و مقامات سازمان سیا اعلام نشده است.
آسوشیتدپرس، الشرق الاوسط و یدیعوت آحارونوت نیز به انعکاس گسترده اعترافات جاسوس بازداشت شده سیا پرداختند.
همچنین، شبکه های تلویزیونی «ای بی سی نیوز» و «سی بی اس نیوز» نیز هر کدام در خصوص این خبر عنوان کردند که ایران اعترافات جاسوس آمریکایی را پخش کرد و به جزئیات اعترافات حکمتی پرداختند و نوشتند که فردی که ایران به عنوان جاسوس آمریکا دستگیر کرده است حدود 27 یا 28 سال سن دارد که آموزش های ویژه ای دیده و قبل از آنکه برای مأموریت جاسوسی به ایران بیاید در پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان خدمت می کرده است.
گفتنی است؛ تمامی رسانه ها به تسلط حکمتی به زبانهای انگلیسی و فارسی اشاره کردند و نوشتند که حکمتی با زبانهای فارسی و انگلیسی و لهجه ای که تقریباً آمریکایی بود، صحبت می کرد.
از سوی دیگر؛ شبکه سی ان ان با انعکاس بازتاب این گزارش نوشت که نمی تواند صحت این اطلاعات را تصدیق کند و ادامه داد که مقامات وزارت خارجه آمریکا را برای ابراز نظر در خصوص این گزارش و اعترافات پیدا نکرده است.
شبکه بی بی سی هم ضمن اعلام این خبر به دستگیری حکمتی اشاره کرد و نوشت که زمانی که دستگیری این فرد در روز شنبه هفته جاری اعلام شد مقامات آمریکایی این خبر را یک تبلیغات خواندند.
این شبکه گزارش داد که واشنگتن هنوز هیچگونه واکنشی به این اعترافات از خود نشان نداده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد