اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

آیا هاشمی هنگام رای دادن دچار سهو لسان شد؟

هاشمی رفسنجانی هاشمی رفسنجانی روز جمعه و در هنگامه ای که یک ملت برای خلق حماسه ای ماندگار نیم خیز شده بود سخنانی را بر زبان آورد که آتش بر دل و جان دلسوزان نظام انداخت.
به گزارش مشرق، آقای هاشمی رفسنجانی هنگام انداختن رای خود به صندوق در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با گفتن این جمله که “انشاء‌الله نتیجه انتخابات همان رایی باشد که مردم به صندوق می‌اندازند” بدون ارائه هیچ شاهد و قرینه ای بار دیگر سلامت انتخابات و مراجع قانونی برگزار کننده آن را زیرسوال برد. فرایندی که طی آن آقای هاشمی رفسنجانی در دو دوره به ریاست جمهوری رسید و در چند دوره هم با اتکا به این ساز و کار قانونی و پاک به ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست خبرگان رهبری دست یافت.
احترام به سوابق انقلابی آقای هاشمی رفسنجانی تاکنون مانع از بازخوانی برخی مواضع و دیدگاه های نه چندان دور ایشان در کم رنگ کردن حق مشارکت مردم در اداره کشور شده است. پروژه هایی چون اجرای “دمکراسی حداقلی” و یا لغو قانون محدودیت ریاست جمهوری در دو دوره چهار ساله که توسط حزب کارگزاران یا فرزند خواندگان آقای هاشمی مطرح شد بخشی از نگاه ایشان به جایگاه رای و مشارکت مردم را نشان می دهد.
در ماه های پایانی دوران هشت ساله ریاست جمهوری جناب هاشمی رفسنجانی و پس از آنکه پروژه ریاست جمهوری مادام العمر با شکست مواجه شد، ایشان از تریبون نماز جمعه سیاست دیگری با عنوان دفاع از سلامت انتخابات و صیانت از رای مردم را پیشه کردند که این زخم ناسور، به ناحق سال هاست بر دل و جان این نظام مظلوم نشسته است. این اتهام ها زمانی پر رنگ تر شد که وی در سال ۸۴ با عدم اقبال مردم در انتخابات ریاست جمهوری نهم و شکست کاندیدای مورد حمایت خود در ریاست جمهوری دهم مواجه شد تا بار دیگر سیاست القاء عدم سلامت انتخابات و اتخاذ مواضع دو پهلو و غیر شفاف را پررنگ تر دنبال نماید.
این ادعاهای دشمن شاد در حالی مطرح شده و می شود که اسناد زنده و متقنی از سلامت دستگاه های اجرایی و نظارت در انتخابات های برگزار شده قابل مشاهده است و چشمان بصیر مردم نیز با تیزبینی هرچه تمام مشاهده می کنند.
شکست پروین احمدی نژاد خواهر رئیس جمهور در گرمسار زادگاه خانوادگی شان با اختلاف دو هزار رای نشان داد که یکی از پاکترین انتخابات ها را داشته و مردم آنچه را به صندوق ها ریخته اند خوانده شده است.
همچنین ناکامی سید احمد موسوی در اهواز که برخی رسانه ها از وی به عنوان کاندیدای پست ریاست مجلس از سوی حامیان رئیس جمهور نام می بردند از دیگر سند های محکم سلامت انتخابات نهم است که باید در اوراق پاکی و صداقت نظام به ثبت برسد.
در ادامه می توان به شکست عباس زاده مشکینی دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور در مشکین شهر هم اشاره کرد که وی هم از حامیان جدی احمدی نژاد در دولت نهم و دهم بوده است.
از سوی دیگر شکست ها و ناکامی های پیاپی کاندیداهای منتسب به دولت به ویژه اسفندیار رحیم مشایی نشان داد که سالم ترین انتخابات را مانند گذشته داشته ایم. روز پنجشنبه در خبرها آمده بود رحیم مشایی به وسیله یک فروند بالگرد سفری به استان مازندران داشته و از نزدیک وضعیت کاندیداهای منتسب به خود را بررسی کرده است اما با وجود چنین حمایت هایی، این مردم غیرتمند خطه مازندران و گیلان بودند که با همت مسوولان پاک دست هیات های اجرایی و نظارت، به کاندیداهایی دیگر رای دادند و نتیجه انتخابات هم آنچه که جناب مشایی و حامیان وی می خواستند نشد.
شکست حسین زاده، داماد امیر احمدی نژاد(برادر محمود احمدی نژاد) در آزاد شهر،رای آوری قاطع خواهر زاده خاتمی در اردکان،رای آوردن تاجگردون چهره جنجالی اصلاح طلبان از گچساران، راهیابی چهار نماینده اصلاح طلب به دور دوم در شهر ایلام و دهها و صدها مورد دیگر نشان داد آقای هاشمی برای شناخت مردم و پاکدستی مسوولان در اجرای انتخابات و خواندن آرای مردم باید مسیری دیگر و زاویه ای دیگر را جستجو نماید تا حماسه دشمن شکن مردم را با القا شبهه و جر زنی های بیهوده در کام ها تلخ ننماید.
در بهترین وضعیت می توان سخن روز جمعه جناب حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی را از جنس سبق لسان تفسیر کرد تا انتظار مردم به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب نسبت به تصحیح این لغزش زبان در اسرع وقت اجابت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد