اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس

رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای تاکید فرمودند: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید فقط واقعیت را به مردم بگویند، هم واقعیت اوضاع کشور و هم واقعیت در مورد خودشان.

- تأکید بر رعایت قانون در روابط دولت و مجلس

- سخنان کاندیداها متکی بر اطلاعات درست باشد



حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار رئیس، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه مجلس در رأس امور و قوه مجریه نیز در وسط میدان کارهای سنگین اجرایی است، رعایت قانون و تعامل دو طرفه و انصاف را در همکاری دولت و مجلس ضروری برشمردند و با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفتند: همه باید تلاش کنند تا انتخابات پرشور و با حضور عمومی مردم برگزار شود،زیرا اقتدار و استحکام نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر مبنای حضور و پشتیبانی مردمی بوده است.


رهبر انقلاب اسلامی برگزاری پرشور انتخابات را زمینه ساز مصونیت، اقتدار، امنیت کشور و برطرف کننده تهدیدهای دشمنان خواندند و افزودند: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام ریشه دار است که ریشه آن مردم و پشتیبانی یکپارچه مردمی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، پشتیبانی مردمی از نظام اسلامی را مایه عزت و برکت کشور،نظام و خود مردم دانستند و تأکید کردند: براساس این قاعده، انتخابات که مظهر حضور مردم است باید پرشور برگزار شود.

ایشان با اشاره به وجود قوانین خوب و معقول در همه مراحل انتخابات و نبود بن بست در هیچ مرحله‌ای، خاطرنشان کردند: تاکنون نیز همه مراحل براساس روال قانونی انجام شده است و داوطلبان انتخابات نیز در مصاحبه‌های خود بر تمکین از قانون تأکید کردند و این تمکین را هم بعد از اعلام بررسی صلاحیت‌ها انجام دادند که باید از همه آنها بویژه کسانی که احراز صلاحیت نشدند، تشکر و قدردانی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی این رفتار را نشان دهنده ارجحیت و اهمیت قانون دانستند و افزودند: ممکن است ما از قانون هم ناراضی باشیم اما تمکین ما در مقابل قانون، موجب فصل الخطاب شدن قانون می‌شود.

آگاهی و هوشیاری و بصیرت مردم در تشخیص کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نکته دیگری بود که حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در موضوع انتخابات به آن اشاره کردند.

ایشان گفتند: با توجه به بالاتر بودن سطح آگاهی و بصیرت مردم ایران در مسائل سیاسی، از سطح متوسط جهانی و همچنین زمینه‌ای که برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما برای تشخیص مردم فراهم کرده است، امکان بالایی برای تشخیص و رسیدن به نتیجه از میان داوطلبان انتخابات وجود دارد.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ممکن است نتیجه‌ای که فرد به آن می‌رسد، درست و یا غلط باشد که این اشکالی ندارد. مهم آن است که با آگاهی و بصیرت، براساس تشخیص خود عمل کنیم که قطعاً شامل اجر خداوند نیز خواهد شد.

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای توصیه‌ای به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری داشتند و گفتند: آقایان داوطلبی که در صدا و سیما برنامه دارند، وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید مراقب باشند که خدایی نکرده برای جلب توجه مردم، هر حرف خلاف واقعی را بر دهان نیاورند.

ایشان تأکید کردند: سخنان کاندیداها باید واقعی، صمیمی، متکی بر اطلاعات درست و صادقانه باشد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید فقط واقعیت را به مردم بگویند، هم واقعیت اوضاع کشور و هم واقعیت در مورد خودشان.

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای افزودند: اگر صادقانه عمل شود قطعاً خداوند کمک خواهد کرد و این کمک الهی نیز گاهی با دست یافتن به توفیق خدمت و مسئولیت است و گاهی هم با توفیق نیافتن برای خدمت در این مسئولیت است.

ایشان تأکید کردند: کاندیداها نباید برای جلب رأی مردم، به تخریب نامزدهای دیگر و همچنین تخریب واقعیات جامعه، اقدام کنند.

رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر به موضوع انتساب نظر رهبری در انتخابات به برخی افراد اشاره کردند و گفتند: این حرفها همیشه بوده و واقعیت هم ندارد زیرا کسی نمی داند که رهبری به چه فردی رأی خواهد داد.

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای خاطرنشان کردند: رهبری نیز همانند بقیه مردم یک رأی بیشتر ندارد.

ایشان با اشاره به تبلیغات رسانه‌های بیگانه درخصوص رأی و نظر رهبری در انتخابات تأکید کردند: دشمنان براساس اهداف شناخته شده آنها، این تبلیغات را در دستور کار خود قرار داده اند اما نظام اسلامی بدون توجه به این تبلیغات، و بر اساس هدف، راه و تدابیر مشخص، کار خود را انجام خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، فرصت نمایندگی مجلس شورای اسلامی را فرصتی مغتنم برای خدمت در نظام اسلامی و در عین حال مقطعی حساس و امتحان بزرگی در پیشگاه خداوند دانستند و افزودند: باید در این مقاطع حساس مراقب خود بود زیرا اگر فرد مسئول، بتواند از این پیچ خطرناک به سلامت عبور کند، آنگاه در نزد خداوند موفق و سربلند خواهد بود.

حضرت‌آیت‌الله‌خامنه‌ای حضور تخصص‌های متنوع در مجلس دهم را نشان دهنده ظرفیت بالای مجلس برای بررسی دقیق و کارشناسی طرح ها و لوایح دانستند و خاطرنشان کردند: از نظر مواضع سیاسی، مجلس در یکسال گذشته، موضع‌گیری‌های صحیح و بجایی داشته است.

ایشان رفتار و خلقیات نمایندگان در مجلس را بسیار مهم و تأثیرگذار در جامعه خواندند و افزودند: اگر در مجلس، عقل، فکر، طمأنینه، آرامش و محبت حکمفرما باشد، این ویژگیها در جامعه نیز مشاهده خواهد شد و اگر خلاف آن نیز از مجلس منعکس شود، در رفتار مردم تأثیر خواهد گذاشت.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر در مجلس، تقوا، امانت، اخلاق، احساس مسئولیت و نشاط کاری دیده شود، مردم را به نمایندگان خوشبین و نزدیک خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای خاطرنشان کردند: رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش‌ها یا ضد ارزش‌ها تأثیرگذار است.

ایشان با تأکید بر لزوم کار دقیق و کارشناسی نمایندگان در مورد طرح‌ها و لوایح افزودند: این موضوع، حق مردم بر دوش نمایندگان است بنابراین دادن رأی ممتنع در طرح ها و لوایح قابل قبول نیست زیرا اگر فرد نماینده صاحب تخصص در آن موضوع است باید براساس اجتهاد خود عمل کند و اگر صاحب تخصص هم نیست از متخصصان مشورت بگیرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اظهار گلایه از حضور کم تعداد نمایندگان در برخی جلسات و خالی بودن صندلی ها، تأکید کردند: نمایندگان باید در مجلس، هم حضور جسمانی و هم حضور ذهنی و قلبی داشته باشند و نسبت به طرح ها و لوایح اهتمام جدی نشان دهند.

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای رعایت انصاف را یکی دیگر از نکات لازم برای نمایندگی مجلس برشمردند و خاطرنشان کردند: نمایندگان باید در مقابل همکاران خود و دولت و قوه قضاییه، انصاف را مراعات کنند زیرا رعایت نکردن انصاف موجب اثرگذاری منفی آن در جامعه می‌‌شود.

ایشان به موضوع تعامل قوه مقننه و قوه مجریه نیز اشاره کردند و افزودند: قوای مقننه و مجریه هر کدام براساس قانون دارای محدوده و حق مشخصی هستند که باید این محدوده را حفظ کنند و با یکدیگر تعامل لازم را داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تعامل دولت و مجلس، یک جاده دو طرفه است که باید از هر دو طرف مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای، وجود برخی اختلاف نظرهای کاری میان مجلس و دولت را طبیعی دانستند اما گفتند: این، اختلاف نظرهای طبیعی نباید تشدید و یا تبدیل به کدورت شود.

ایشان مجلس و دولت را به ملاحظه یکدیگر سفارش کردند و افزودند: مجلس باید بداند که دولت در وسط میدان کارهای سنگین اجرایی است و ملامت‌ها هم به طرف او است، بنابراین باید رعایت حال قوه مجریه شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولت هم باید رعایت حق عظیم مجلس در قانون را بکند.

حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای با تأکید بر اینکه، اساس همه کارها قانون است و مجلس ریل گذار حرکت دولت است، گفتند: دولت باید برروی همان ریلی که مجلس می گذارد، حرکت کند اما مجلس هم باید ریلی بگذارد که دولت بتواند برروی آن حرکت کند و در پیچ‌های خطرناک به دره سقوط نکند.

ایشان یک نکته دیگر را هم درخصوص مجلس متذکر شدند و افزودند: مجلس قطعاً در رأس امور است اما این به معنای آن نیست که هر نماینده‌ای خود را در رأس امور بداند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امروز، وظیفه مهم همه ما، انجام کارها با نیت خالصانه و با جدیت و مجاهدت و احساس وظیفه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای بیانات خود از تلاشهای یک سال گذشته رئیس، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر کردند.

در ابتدای این دیدار آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد یک سال گذشته قوه مقننه گزارشی را بیان کرد.

رئیس مجلس،  تلاش کمیسیونهای مختلف در شفاف سازی بودجه سال 92، حل مسائل معیشتی و تورم، کنترل نوسانات ارز، حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، توجه به کشاورزان و بازنشستگان و وضعیت سلامت، اعمال انضباط مالی و توجه ویژه به بخش نفت و گاز، نیرو و دفاع را از اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

آقای دکتر لاریجانی همچنین تصویب 53 قانون از مجموع 300 طرح و  لایحه مطرح شده در صحن مجلس، بهره گیری دیوان محاسبات  از روشهای نوین نظارتی و ارتباط مستمر با مدیران دستگاههای محتلف، ارائه‌ی  نظرات مشورتی از سوی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و ورود مجلس در کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی را از دیگر اقدامات قوه مقننه در یکسال گذشته بیان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی انتخابات 24 خرداد را به لحاظ شرایط منطقه ای و بین المللی، بسیار حساس خواند و اظهار امیدواری کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، حماسه سیاسی بزرگی را رقم بزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد