اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

سعید جلیلی در مسجد شهید بهشتی تهران

دکتر جلیلی در مسجد شهید بهشتی تهران سعید جلیلی کاندیدای ریاست‌جمهوری در مسجد شهید بهشتی که با حضور اقشار مختلف مردم بعد از نماز مغرب و اعشا برگزار شد، گفت: یکی از بحث‌های اساسی که در طول تاریخ موضوع نزاع انبیاء با مخالفان بوده است، بحث ربوبیت خداوند است.

- ارز را به سختی بدست می آوریم و به راحتی هزینه می کنیم!

- تلاش برای احیا مدیریت بسیجی

- دولت باید از موضع انحراف و ارتجاع برکنار باشد



کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه مهم دولت این است که تمام توانش را در جهت شکوفایی توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مردم انجام دهد و ازموضع انحراف و ارتجاع برکنار باشد.

به گزارش رجانیوز ، سعید جلیلی کاندیدای ریاست‌جمهوری در مسجد شهید بهشتی که با حضور اقشار مختلف مردم بعد از نماز مغرب و اعشا برگزار شد، گفت: یکی از بحث‌های اساسی که در طول تاریخ موضوع نزاع انبیاء با مخالفان بوده است، بحث ربوبیت خداوند است. 
 
وی افزود: اگر از مخالفان بپرسید که خالق زمین و آسمان‌ها کیست، آنها به یقین می‌گویند که خداوند است اما دعوای اصلی انبیاء با مخالفان درباره ربوبیت خداوند است. یعنی خدایی که خالق ماست. اوست که تعیین می‌کند که زندگی ما چگونه باید باشد و در عرصه‌های اقتصادی فرهنگی و سیاسی چگونه باید عمل کنیم.

سعید جلیلی در مسجد شهید بهشتی تهران
این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: کسانی که امروز به دشمنی پیامبران خدا برخواسته‌اند نیز همینطور هستند. در موضوع خالقیت خداوند بحثی نیست اما بحث اصلی آنها این است که می‌گویند ما باید برای اقتصاد، سیاست و فرهنگ جهان تعیین تکلیف کنیم.
 
جلیلی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما برمبنای ربوبیت الهی یک نه بزرگ به دنیای استکبار داد و پیامش برای جهانیان این بود که باید فرهنگ و سیاست و اقتصاد ما در مسیر خدا باشد.
 
وی افزود: هرجا به ربوبیت خداوند ایمان آوردیم و استقامت ورزیدیم و از دشمن نهراسیدیم، موفق شدیم. باور به این پیام الهی ملت ما را در طی این 33 سال موفق و پیروز کرده است.
 
جلیلی تصریح کرد: این نه تنها یک باور قرآنی بلکه یک تجربه برای ماست. من بارها در مذاکرات با قدرت‌های جهانی مشاهده کردم که هرجا کوتاه بیاییم و استقامت نکنیم، شکست می‌خوریم.
 
جلیلی خاطرنشان کرد: امروز ملت ما با پایداری بر اصول خود به پیشرفت‌های عظیمی رسیده است و این ادعای من نیست بلکه صحبت‌های غربی‌هاست. اینکه بسیاری از اندیشکده‌های آمریکایی به صراحت اعلام می‌کنند که ایران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است، این خود شاهدی بر این مدعاست.
 
کاندیدای ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه ما باید امروز ارزیابی صحیحی از موقعیت کشورمان داشته باشیم، گفت: اگر ارزیابی صحیحی نداشته باشیم که در موضع قدرت هستیم یا در موضع ضعف، ممکن است در ادامه راه دچار خطا شویم.
 
امروز تمام توان دشمن این است که با استفاده از عنصر رسانه این را به جهانیان و ملتمان القاء کند که ما در موضع ضعف هستیم تا بتواند با پشتوانه این بحث اهداف خاص خود را دنبال کند. اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که ما در موقعیت بدر و خیبر هستیم، حاصل یک بررسی حکیمانه است.
 
جلیلی اضافه کرد: از سوی دیگر باید یک ارزیابی صحیح از نقاط ضعف و آسیب‌ها و موانع کشور صورت گیرد.
 
وی تصریح کرد: ملت ما همان اسلام ناب محمدی را باور کرده است و بر اساس آن توانست طاغوت را سرکوب کند و برای اولین‌بار 8 سال دفاع جانانه‌ای را بدون آنکه ذره‌ای از خاک مقدسمان را از دست بدهیم انجام دهد و این حاصل باور مردم به اسلام بود.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که من بارها در مذاکرات غربی‌ها گفته‌ام که ما در جنگ 8 ساله ابزار بسیار کمتری نسبت به دشمن داشتیم ولی چون به خداوند باور داشتیم، توانستیم پیروز شویم.
 
وی افزود: ظرفیت‌های عظیم ملت را باید درک و آنها را شکوفا کرد اما نباید به وضع فعلی اکتفا کنیم و باید مسیر پیشرفت را با قدرت بیشتری ادامه دهیم و شرط اول پیروزی پیروی از اسلام ناب، پیروی از مقام معظم رهبری است.
 
جلیلی افزود: شرط دیگر موفقیت این است که خدا و خود را باور داشته باشیم و وظیفه مهم دولت این است که تمام توانش را در جهت شکوفایی توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مردم انجام دهد و ازموضع انحراف و ارتجاع برکنار باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: دستگاه دولتی و اجرایی ما باید با الهام قرار دادن مدیریت بسیجی دوباره در همه عرصه‌ها به وجود بیاید و دستگاه دولت اولاً نباید مانع ظرفیت‌های مردمی بشود و ثانیاً باید مروج مدیریت بسیجی و آزاد کردن ظرفیت‌های مردمی باشد.

سعید جلیلی در مسجد شهید بهشتی تهران
این کاندیدای ریاست‌جمهوری با اشاره به مشکلات گرانی و مسکن و اشتغال گفت:‌ اگر ظرفیت‌های مردمی و مدیریت بسیجی در کشور حاکم شود، این مشکلات برطرف خواهد شد.
 
جلیلی در ادامه تصریح کرد: بر اساس بررسی‌هایی که از ظرفیت‌های کشور داشته‌ایم، به این نکته رسیده‌ایم که بر اساس پتانسیل‌های کشور ما، هر جوان می تواند ما نه تنها دنبال کار باشد بلکه خود می‌تواند یک کارآفرین باشد.
 
وی افزود: هر میزان که تولید بیشتر بشود، اشتغال هم بیشتر می‌شود و ما اگر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی را جدی بگیریم واقعاً مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد. ما سال گذشته یازده میلیارد دلار کالاهای غیرضروری وارد کردیم در صورتی که ما می‌توانیم این کالاها را به راحتی در داخل تولید کنیم.
 
جلیلی تصریح کرد: ما در بررسی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیده‌ایم که همین ظرفیت تولیدی که داریم اگر به خوبی مدیریت شود مثلاً به راحتی می‌توانیم تولید گندم را به دو برابر وضع فعلی آن برسانیم که در این صورت باعث کاهش تورم و افزایش اشتغال خواهیم بود.
 
وی افزود: متأسفانه ما ارز را به سختی به دست می‌آوریم و آن را به راحتی خرج می‌کنیم. فقط در سال 90، 39 میلیارد تومان ما صرف واردات چوب بستنی کردیم. این در صورتی است که ما به راحتی می‌توانیم چوب بستنی را در روستاهای دورافتاده خود نیز تولید کنیم.
 
سعید جلیلی گفت:‌ موضوع دیگری که باعث پائین آمدن قیمت‌ها و کاهش تورم می‌شود، جلوگیری از قاچاق کالا است. کسی که در عرصه تولید می‌خواهد وارد شود جای آنکه خوشحال باشد غمگین است که برای کمک‌های دولتی باید هفت خوان را طی کند.
 
وی با اشاره به اینکه ما در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن ظرفیتی پیدا کردیم که در مقابل دشمن پیروز شدیم، گفت: اگر سازوکارهای مدیریتی کشورمان مبتنی بر تفکر بسیجی باشد، پیروز خواهیم شد و همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، اگر تفکر بسیجی بر کشور حاکم شود فکر طمع دشمنان از کشور برچیده خواهد شد. ما باید این تفکر را در اداراتمان ایجاد کنیم و اداراتمان باید به سراغ کشاورزان و صنعتگران بروند.
 
جلیلی در ادامه تصریح کرد: اگر این سازوکار مبتنی بر انقلاب اسلامی وارد ادارات شود، پیشرفت بزرگی در کشور رقم خواهد خورد.
 
این کاندیدای ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه مشکل بعدی در عرصه اقتصادی این است که حمایت‌های مالی دولت در مسیر درستش به کار گرفته نمی‌شود، گفت: کمک‌های مالی به جای اینکه پشتیبان تولید باشد پشتیبان کارهای بیهوده شده است، مثلاً 23 نفر از کسانی که معوقات بانکی دارند، 11هزار میلیارد تومان دریافت کرده‌اند که این را در مسیر تولید استفاده نکرده‌اند که این ظرفیت‌ها در مسیر درست خود به کار گرفته شوند، ظرفیت عظیمی را برای پشتیبانی از تولید ایجاد خواهد کرد.
 
سعید جلیلی گفت: متأسفانه بر دیوار شهرهای ما تبلیغات کالاهای خارجی مشاهده می‌شود و این نشان می‌دهد که هنوز به تولید ملی در عرصه اجرایی کشور توجه جدی نشده است.
 
این کاندیدای ریاست‌جمهوری در پایان تصریح کرد: گفتمان انقلاب باید در شکل اجرایی آن قرار گیرد و اگر سازوکارهای کشورمان بر اساس گفتمان رهبری به طور جدی پیگیری شود، ما به دنبال فتح خیبر فتح‌های متعدد دیگری خواهیم داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد