اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

شرط اول برای خدمت در انقلاب از نگاه رهبر معظم انقلاب چیست؟

رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب: انسانى که صدق و اخلاص ندارد، ولى کارایى دارد، مثل ماشینى مى‌ماند که اگر مراقبش نبودند گاهى مى‌بینید که ضربه‌یى هم به آدم مى‌زند.  ویژگی های انجام مسئولیت در یک نظام اسلامی با آنچه که در کشورهای دیگر رخ میدهد به دلیل تفاوت ذاتی نظام های جکومتی متفاوت است.

به همین دلیل امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مناسبت های گوناگون ویژگی های اصلی مسئولیت پذیری در نظام جمهوری اسلامی را بیان کردندکه بازخوانی این ویژگی ها می تواند در انتخاب مسئولان نظام اسلامی موردتوجه قرار گیرد.  

مقام معظم رهبری در مراسم تودیع کارکنان نهاد ریاست جمهوری در سال 1368 فرمودند: توصیه‌ام به شما برادران عزیز این است که هر جا هستید، هر کارى که احساس مى‌کنید انقلاب بدان نیاز دارد، آن را انجام بدهید. انقلاب به کار آدمهاى کارآمد و صادق نیاز دارد. صدق و اخلاص، شرط اول است. اگر ما در کسى صدق و اخلاص نبینیم، خیلى احتمال دارد که کار او هم به درد نخورد و یا در مواقعى مشکل درست کند.

 حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه تاکید کردند: انسانى که صدق و اخلاص ندارد، ولى کارایى دارد، مثل ماشینى مى‌ماند که اگر مراقبش نبودند و یک پیچ آن اشکال پیدا کرد، گاهى مى‌بینید که ضربه‌یى هم به آدم مى‌زند. کارایى انسانى به این است که هر فردى، از روى اخلاص و صدق و نیت صحیح، کارى را که به عهده‌اش است، انجام دهد تا انسان تلقى شود و ماشین نباشد.

همچنین تنها​ موردی که رهبر معظم انقلاب  در فرمایشات خود از عبارت "معیار اصلی" برای انتخاب اصلح استفاده کردند یک ماه قبل  و در دیدار اقشار مختلف مردم بوده است .

ایشان در تاریخ 25 /2/92 فرمودند :

"همان طور که عرض کردیم، یک انتخاب خوب، یک انتخاب درست، نه فقط در طول چهار سال، گاهى در طول ده‌ها سال تأثیراتش براى کشور باقى میماند. براى انتخابِ خوب باید فکر کرد، باید معیارها را شناخت.  من ان‌شاءاللّه در آینده مطالبى عرض خواهم کرد؛ اما اجمالاً معیار اصلى این است که کسانى سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهاى انقلاب باشد. آنچه ما در این سالهاى طولانى از خیرات و برکات به دست آورده‌ایم، به برکت هدفهاى انقلاب بوده است؛ هر جائى که ما کم آوردیم، عقب ماندیم، شکست خوردیم، به خاطر غفلت از هدفهاى انقلاب اسلامى و هدفهاى اسلامى بوده است. کسانى سر کار بیایند که مصداق: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا»(8) باشند؛ اهل استقامت، اهل ایستادگى باشند؛ زرهى پولادین از یاد خدا و از توکل به خدا بر تن خودشان بپوشند و وارد میدان شوند."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد