اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

دکتر جلیلی در سنگر مقاومت نقش برجسته‌ای دارد

دکتر سعید جلیلی آقای سعید جلیلی، در سنگر مقاومت، تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، روشنگری در برابر انحراف و ارتجاع نقش مهمی ایفا نموده و دارای پشتوانه ی علمی و عملی برای ریاست جمهوری، التزام و اعتقاد قلبی و عملی به مبانی انقلاب و ولایت مطلقه ی فقیه هستند. ایشان بارها با رفتار و گفتار خود، ایستادگی در برابر استکبار، برنامه مندی برای اداره ی مملکت و مردمی بودن و ساده زیستی و ایمان به اجرای عدالت در تمامی شئون مملکت داری را اثبات کرده است.
بیانیه دفاتر و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در حمایت از دکتر جلیلی:
جامعه اسلامی دانشجویان کشور در بیانیه‌ای، ضمن دعوت از مردم ایران برای حضور پرشور و حماسی در روز 24 خرداد در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، حمایت خود از دکتر سعید جلیلی به عنوان کاندیدای اصلح انتخابات را اعلام کرد.
به گزارش رجانیوز، متن کامل این بیانیه، به شرح زیر است:
دکتر سعید جلیلی

«إِنَّ الذّین َ قالوا رَبُّنَا اللهُ ثَمَّ استَقامُوا تَتَنزَّلُ علیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافُوا وَ لا تَحزَنوا وَ أَبشِرُوا بِالجَـَنَّةِ الّتِی کُنتُم تُوعَدون﴿30﴾»­­
 
«بی تردید کسانی که گفتند پروردگار ما الله است، سپس (در مرحله ی عمل) پایداری نمودند، فرشتگان بر آنها (در دنیا به نحو تأیید غیبی، یا در وقت مرگ، یا در هنگام برانگیخته شدن از قبر) فرود آیند و گویند که هرگز مترسید و غمگین نشوید و شما را  مژده باد به بهشتی که وعده داده می شدید.»سوره فصلت
 
با سلام و درود بر خاتم انبیاءصلی ا... علیه و آله و آخرینِ اوصیاءعجل ا... تعالی فی فرجه و نائب بر حقش، امام خامنه ای و همچنین سلام و درود بر مردم شریف، شهید پرور، مؤمن و صبور ایران اسلامی.
 
ایران اسلامی به برکت انقلاب و خون شهیدان و رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه ای، طی 34 سال گذشته شاهد حضور همیشگی مردم مؤمن و بصیر خود در صحنه های سیاسی و جلوه های مردم سالاری دینی بوده است. صاحبان اصلی نظام، یعنی مردم ایران، به طور مداوم و مستمر خود را به رخ جهانیان و سیاستمداران خارجی و البته داخلی کشانده اند و با حضور خود مملکت را از گزند بدخواهان داخلی و خارجی بیمه کرده اند که اگر نبود خلوص نیت مردم، انتخاب شایسته در هر برهه از زمان و تصمیم و اراده ی آنها مبنی بر رضایت خداوند و هدایت او، شاید خیلی پیش از این خواسته ی شوم بدخواهان تحقق می یافت و نظام مقدس جمهوری اسلامی با چالش های بزرگتر از فتنه ی 60 و 78 و 88 مواجه می شد.
 
صحنه ی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای 1392، مجال و میدان صف آرایی مردم در مقابل نفسانیات سیاست بازان داخلی و خارجی خواهد بود. مردم در مصاف سازش و مقاومت، بارها اثبات کرده اند که دلخوشی و آسایشِ سازش را بر اقتدار و عزت و افتخارِ آرامشِ مقاومت ترجیح نخواهند داد. مردم مسلمان ایران با تمام وجود خود دریافته اند که در برابر استکبار و استعمار و استثمار هر قدر سازش کنیم، بیشتر تحقیر می شویم و عقب گرد خواهیم کرد. حافظه ی امت از ترکمانچای ها و استقراض ها و تعلیق ها و محور شرارت ها و انحراف ها پُر است و البته همین حافظه پُر است از دشتستان ها و سردارخان ها و امام خمینی ها و بهشتی ها و رجایی ها و دفاع مقدس ها و تحریم از سر ضعف دشمن ها و عزت ها و افتخار ها و فتح قلل علمی ها و انرژی هسته ای ها و خود اتکایی ها و بیداری اسلامی ها و الگو شدن ها.
 
«یا ایُها الذّین ءامَنوا، هَل  أَدُلُّکم علی تِجارةٍ تُنجیکُم مِن عَذابٍ أَلیم﴿10﴾تُؤمِنونَ بِاللهِ و رسولِهی و تُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللهِ بأَموالِکم و أَنفسِکم، ذلکم خیرٌ لَکم إِن کنتُم تَعلمون﴿11﴾»­­
 
«ای کسانی که ایمان آورده اید، آیا شما را به تجارتی راهنمایی کنم که شما را از عذابی دردناک نجات بخشد؟ به خدا و فرستاده اش ایمان بیاورید و در راه خدا با مالها و جانهایتان جهاد کنید. این ایمان برای شما بهتر است اگر بدانید.»سوره صف
 
امت مؤمن ایران در این سال ها، با مقاومت خود مقابل سختی ها و فشارها و تهدیدها و تحریم های ناشی از عصبانیت و بی منطقی دشمن از پایبندی به ارزش های الهی و آرمان های انقلاب اسلامی و شهدای آن ثابت کرده است که مصداق حقیقی تجارت کنندگان مال و جان با خداوند متعال است. ملت ایران با آگاهی به مسائل مهم زمان خود و علم به امتحاناتی که خداوند برای آزموده شدن و مشخص شدن امت های احسن و نیکوتر انجام می دهد، بصیرت و دانش خود را به لطف هدایت های امام عصر(عج) و رهنمودهای امام امت به دیگر ملت های جهان نمایانده است.
 
در این زمان و با نزدیکی بیشتر به ایام انتخابات مهم ریاست جمهوری یازدهم متأسفانه شاهد این هستیم که بعضی نامزدها با وعده های انتخاباتی و در نظر نگرفتن واقعیت های موجود، شعارها و قول های غیر اصیل، غیر عملی و فریبکارانه ای می دهند و احساس می کنند که مردم فهیم ایران این موارد را برای حذفشان از لیست صلاحیت ها در نظر نمی گیرند. کسانی می خواهند این طور وانمود کنند که در باغ سبز رفاه و آسایش از طریق سازش  با دشمنان و امتیاز دادن به آنها باز می شود و مردم هم با این موافقند و طالب آنند. بعضی احساس کرده اند که ملت غیور ایران بعد از سالها تحمل و صبر و مقاومت، اکنون که در شرایط فائق آمدن بر چالش ها و فتنه ها و دشمنی هاست و پُر امید و پُر تلاش به سمت قلل رفیع افتخار حرکت می کند، خسته از تصمیمات قبلی، به فکر تغییر مسیر و عقب گرد است و خواهان حاکم شدن جو سازش و دوری از انقلابی گری است.
 
در این برهه حساس، کسی که بخواهد با وعده های کوتاه مدت اقتصادی رأی مردم را جلب کند باید پاسخگوی این سؤال باشد که چه فکری برای بعد از شرایط اکنون دارد؟ شرایط اقتصادی کنونی با تدبیری درست و برنامه ریزی هدفمند، بالأخره به سرانجام می رسد و تمام می شود، آیا به فکر اجرای آرمانهای دینی در مقوله ی اقتصاد، بانک داری، میزان مشارکت مردم در امور اقتصادی بر طبق موازین شرعی و دوری هرچه بیشتر از آفات علوم انسانی غربی منفک از خدا و حرکت به سمت دولت سازی اسلامی، تولید علم دینی، ترویج فرهنگ انقلابی و حماسی، پایبندی به اخلاق و تقوا، جلوگیری از مفاسد اقتصادی و اجتماعی، دوری از منش تکنوکراتیک و فن سالارانه و در کل، حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی در سایه ی فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) هست و برنامه ای برای آن دارد و توان و دغدغه ی آن را در گروه منتخب خود، ائتلاف متبوعه و یا جبهه ی گفتمانی خود می بیند؟
 
پس از پایان مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری و نگاه به کسانی که آمدند، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های کشور خود را ملزم می دانند که به عنوان فرزندان امت مسلمان ایران و سربازان جان بر کف امام امت، با در نظر گرفتن مرحله ی تأیید یا ردّ صلاحیت های شورای محترم نگهبان و تمکین به قانون، طی این پیام به مردم ایران، گفتمان برتر، شاخصه های انتخاب اصلح و نتیجه مطالعات و تحقیقات و کارگروه های تخصصی دانشگاهی خود را برای برگزیدن فرد اصلح بیان نماید:
 
    اصلح برای ایران اسلامی کسی است که علاوه بر ساده زیستی، غمخواری مردم، همدمی با آنها، سطح علمی و تخصصی بالا، مزین بودن به اخلاق اسلامی، تعهد نسبت به نظام، مبانی و آینده شناسی آن طبق سیر انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی، دارای التزام قلبی به ولایت فقیه و رهنمود های ایشان باشد. این سنجه، باعث می شود که ما آن کسانی را که کوچکترین انحراف را از ولایت دارند و در کلام و رفتار خود بروز داده اند در ابتدای امر از حلقه اصلح بیرون بیاندازیم.
 
    اصلح برای ایران اسلامی کسی است که با توجه به حلقه های طلایی تمدن نوین اسلامی به این نکته رسیده باشد که خیلی از ساز و کارهایی که تا کنون در ایران اجرا می شده و می شود باید اصلاح و اسلامی سازی و بومی سازی شود و منطبق بر الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت باشد. لذا او می بایست به شکل کنونی اداره ی اقتصاد، مدیریت بروکراتیک، ساختار آموزش و پرورش، نظام بیمه و ... انتقاد و اعتراض داشته و البته برنامه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای تغییر این نظامات به حالت اسلامی-ایرانی در افق سند چشم انداز و رهنمودهای رهبر فرزانه ی انقلاب ارائه دهد و یا اینکه اعلام کند از برنامه های پیشنهادی استقبال خواهد کرد. نه اینکه تفکرات و آموخته های خود و حلقه ی محدود مشاوران را برتر دانسته و از تعلیمات غربی، نسخه ی اسلامی بپیچد و حال و روز اقتصادی و آموزشی و تربیتی و فرهنگی را به قهقرا بکشاند یا اینکه به پراگماتیسم و عمل زدگی در تغییر ساختار ها و اتخاذ تصمیمات دچار شود.
 
    اصلح برای ایران اسلامی کسی است که فرزند خط امام(ره) در استکبار ستیزی باشد. او می بایست خطوط مقدم جنگ تفکر اسلامی-ایرانی را دانسته، مطیع اوامر خداوند و اهل بیت(ع) باشد و دشمن ایشان را دشمن بداند و دوستان ایشان را دوست. سیاست خارجه ی ایران اسلامی مبتنی بر مشی امام و رهبری است. این دو بزرگوار بارها اعلام کرده اند که تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. البته اصلح باید بداند که اتخاذ این موضع گیری یعنی جنگ علنی علیه دنیای مادی گرایی و استکبار و او باید بداند که هزینه ی این جنگ در صورت پرداختن به حواشی و اختلافات داخلی، عدم تدبیر و تقویت بنیه های اقتصاد خود بنیان و مقاومتی و منقطع از نفت، بی توجهی به سیاستهای جمعیتی و پتانسل های آن و عدم فرهنگ سازی و تربیت حماسی و انقلابی فرزندان این امت، بالا خواهد رفت. البته نصرت الهی همیشه در کنار حق طلبان است و این نوع نگاه به سیاست خارجه باعث جلب قلوب آحاد مردم جهان و آگاهان و فرهیختگان خواهد شد و اصلح باید بتواند از این نیرو استفاده کند و دیپلماسی عمومی فعال را در مواجهه با مسائل جهان در دستور قرار دهد.
 
    اصلح برای ایران اسلامی کسی است که خود و گروهش را ملزم به تلاش برای تحقق عدالت در تمام شئون و جایگاه های خود، اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... بداند و برای این مهم دانش دینی و برنامه ریزی داشته باشد و در راه تحقق عدالت هرگز از منابع علوم دینی و توانمندی های بالقوه ی حوزه و دانشگاه، اساتید، طلاب و دانشجویان غافل نگردد و بتواند در فرصت سازی ها، تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و اجرائیات از خرد جمعی و نیروی جوانان این مرز و بوم استفاده نماید.
 
     اصلح برای ایران اسلامی کسی است که مروج معروف در جامعه گردد و تفکرات و تصمیماتش نشان دهنده ی دوری از منکرات باشد. منظور از معروف و منکر در قامت اصلح این است که او باید کجی ها و نابسامانی های سیستمی و اداری، عدم تطبیق های نظامات بر مبانی اسلام ناب، نفوذ و استحاله های مجریان قوانین توسط فرهنگ غیر اسلامی و غیر ایرانی و تأثیر سبک زندگی غیر دینی بر تمامی جلوه های مدیریتی را شناخته و آنها را منکر بداند و از آن به طرق فرهنگی و آموزشی نهی کند و در مقابل اولاً در شخصیت و رفتار خود معروف را نشان دهد و ثانیاً در انتخاب کابینه این نکته را لحاظ کند و سپس بر مدیران درجه دو و سه ی مملکت با همین نگاه، نظارت مستمر داشته باشد. اگر این نکته مورد تفقد مردم برای انتخاب اصلح باشد، به خودی خود، تکنوکرات و لیبرال از دایره ی انتخاب خارج می شود. اصلح می بایست در منطق فرهنگی خود به عنوان پایه و اساس حرکت جامعه، بر اصل امر به معروف و نهی از منکر تأکید داشته و برنامه ی عملی و به دور از افراط و تفریط و با نگاه بلند مدت داشته باشد.
 
    اصلح برای ایران اسلامی کسی است که در مقوله ی اقتصاد با نگاه تفکیک شده ی کوتاه مدت و بلند مدت، به فکر اصلاح ساختار آن باشد و پس از تلاش جهت برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم و دهک های پایین جامعه که ناشی از مسائل اخیر اقتصادی و تحولات ارزی و بعضی بی تدبیری ها بود، به نگاه بلند مدت، تقویت تولید، اصلاح نظام مالیاتی، انقطاع از میراث شوم نفت، تمرکز و تدبیر بر اقتصاد مقاومتی و مؤلفه های اقتصاد اسلامی، اصلاح نظام بانکی و تغییر وضعیت بانکداری از ربَوی به برکت مبنا و قطع ید مفسدان و فرصت جویان کثیف اقتصادی، با دقت، برنامه و اصول اخلاقی و اسلامی، بپردازد.
 
    اصلح برای ایران اسلامی کسی است که با تمام وجود بتواند پا به پای رهنمود های امام امت، به امور اجرایی کشور بپردازد و وظیفه ی خود را در ساخت و آبادانی ایران سرفراز ادا کند و موجبات خرسندی دوباره ی مردم شریف و مقام معظّم رهبری را فراهم آورد. او نباید به بحث اجرایی با دید عمل زدگی بنگرد. آرمان های انقلاب اسلامی ما در حیطه ی تحقق باید با بازوی واقع نگری و دوری از افراط و تفریط در تصمیم گیری و اجرا و وعده و وعیدهای نالازم، در ظرف کارآمدی قرار گیرد تا نتیجه آن افزایش عزت و استقلال کشور گردد. سابقه ی اجرایی، حضور در پیشگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه ی قانون گزار و آشنایی اصلح با مراتب و مراحل و سختی های اجرائیات امتیازی است که باید داشته باشد. در این مقام، پرداختن به اختلافات سلیقه ای و باندی و گروهی و عدم تمکین به قانون باعث می شود که سرمایه های این ملت بزرگ تلف گردیده و موجبات شادی دشمنان را فراهم گرداند. او باید با به کارگیری استعدادهای قانون اساسی و هم افزایی قوای سه گانه، زمینه های وحدت و شتاب حرکت به سمت جامعه ی نمونه ی اسلامی را باعث گردد و هرگز در دام خناسان و اختلاف افکنان گرفتار نشود و اختلافات احتمالی را به دور از فضای عمومی و حاشیه ی امنیت روانی جامعه به حل و فصل بنشیند.
 
    اصلح برای ایران اسلامی کسی است که در تمامی لحظات، از همین لحظه که در ایام قبل از انتخابات به سر می بریم و حتی بعد از انتخاب شدن در راه تحقق آرمان ها و برنامه ها ذره ای از قانون عدول ننماید و آن را فصل خطاب بداند. چه آنکه قانون مانع تحقق آرمانی باشد که در سر دارد. او باید به قوانین وضع شده در مجلس شورای اسلامی و دیگر قوانین موجود تمکین نموده و در صورت غیر ضرور و مضر دانستن آن، با تقوای سیاسی و مدیریتی خود و کابینه، به حل مشکل از مجرای قانون پرداخته و هرگز به اعمال خلاف شرع و قانون و اخلاق نزند.
 
در پایان ، اتحادیه و دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان حمایت قاطع خود را از گفتمان مقاومت و انقلاب اسلامی اعلام نموده و در انتخاب اصلح علاوه بر شاخصه های گفته شده بر ابراز نظر روحانیت اصیل و انقلابی و حجت شرعی بودن آن برای ملت تاکید دارند.
 
در طول سال های اخیر آقای سعید جلیلی، در سنگر مقاومت، تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، روشنگری در برابر انحراف و ارتجاع نقش مهمی ایفا نموده و دارای پشتوانه ی علمی و عملی برای ریاست جمهوری، التزام و اعتقاد قلبی و عملی به مبانی انقلاب و ولایت مطلقه ی فقیه هستند. ایشان بارها با رفتار و گفتار خود، ایستادگی در برابر استکبار، برنامه مندی برای اداره ی مملکت و مردمی بودن و ساده زیستی و ایمان به اجرای عدالت در تمامی شئون مملکت داری را اثبات کرده و از نظر دفاتر تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های کشور به عنوان فرزندان امت مؤمن ایران اسلامی، فرد شایسته و اصلح برای مقام سنگین و پر مسئولیت ریاست جمهوری اسلامی ایران می باشد. با انصراف مؤمنانه، اخلاقی و وحدت افزای دیگر نامزد گفتمان انقلاب و در نتیجه ی آن، رفع تردید مذهبیون انقلابی، دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه های کشور، حمایت خود را از دکتر سعید جلیلی به عنوان اصلحِ نامزدهای انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری اعلام می دارند.
 
ان شاء الله این برادر بزرگوار، با اراده ای پولادین و عزمی راسخ در جهت تحقق آرمان های مردم انقلابی حرکت کند و با اتصال دائمی به خداوند متعال، استعانت از درگاه امام عصر(عج)، پیروی دائم از ولایت مطلقه فقیه و تواضع و قبول نظر روحانیت اصیل و متعهد این راه پرفراز و نشیب را بپیماید و از نظرات دوستان، اساتید، دانشجویان و منتقدان خود برای رفع ایرادات احتمالی با صعه صدر استقبال و ظرف استفاده از خرد جمعی را ایجاد نماید.
 
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد