اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

تشییع شهیدعلی‌محمدی در میان فریاد مرگ‌برامریکا

در شرایطی که رسانه های برون مرزی در ثبت نام دکتر علی محمدی در فهرست شهدای جنبش سبز(!) ناکام مانده اند، صبح امروز پیکر این شهید دانشگاه با حضور دانشجویان مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش رجانیوز، از همان ساعات اولیه انتشار خبر ترور دکتر علی محمدی استاد برجسته فیزیک دانشگاه تهران که گمانه زنی ها در خصوص بانیان ترور او بالا گرفت. در این میان بانیان اغتشاشات بعد از انتخابات نیز کوشیدند تا در ادامه پروژه شهیدسازی برای سبزها، این ترور را به حکومت منتسب کنند! این جریان البته توضیح نمی داد که چه کسانی از شرایط ترور و فضای امنیتی سود خواهند برد و چرا حکومت باید چنین اقدامی را انجام دهد.

چندی بعد اما اعلام اینکه دکتر علی محمدی در مباحث فیزیک هسته ای و کوانتوم تخصص ویژه داشته و همکاری هایی هم با سپاه پاسداران در کارنامه خود ثبت کرده، فضای تحلیلی را شفاف تر کرد. این ترور در حالی صورت می گرفت که روزنامه دیلی تلگراف چندی پیش به نقل از منابع آگاه غرب نوشته بود:«اسرائیل به عنوان بخشی از یک جنگ غیرمستقیم و پنهانی علیه برنامه هسته‌ای ایران، در حال ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است.»

پیش از این، برخی اخبار در خصوص مرگ مشکوک دکتر "ارشیر حسن پور"، دانشمند برجسته هسته‌ای کشورمان در نیروگاه اصفهان نیز منتشر شده بود. این همه در حالی بود که "شهرام امیری" هم در سفر زیارتی عربستان از سوی دستگاه های جاسوسی غربی و با آگاهی نهادهای اطلاعاتی عربستان ربوده شده است.

این دست ترور و ربایش‌ها در حالی است که گفته می شود از آوریل 2003 تا 14 ژوئن 2005 حداقل 530 دانشمند و استاد دانشگاه عراقی توسط موساد و با همکاری نیروهای اشغالگر آمریکایی ترور شده اند.

با این همه، تلاش وصف ناپذیر سبزها که روزی شهادت طلبی تشیع را خشونت طلبی لقب می دادند، برای شهید سازی ادامه پیدا کرد. در این شرایط بود که خانواده دکتر علی محمدی با صدور پیامی از تلاش دشمنان برای پایمال کردن خون این شهید سخن گفتند.

در پیام خانواده دکتر علی محمدی آمده بود: «دشمنان کشور تلاش می کنند با تحریف حقایق و با فتنه گری، خون این عزیز سفر کرده را پایمال کنند اما ملت ایران، دانشجویان، اساتید و جامعه علمی کشور هوشیارتر از آن هستند که فریب تبلیغات شوم آنان را بخورند.»

این پیام همچنین می افزود: «دشمنان سربلندی و پیشرفت ایران عزیز، مدعیان به اصطلاح حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و قدرت‌های زورگو و ظالم برای جلوگیری از استقلال ملت‌ها همچنان نخبه‌کشی و هدف قرار دادن دانشمندان و نوادر کشورها را در برنامه‌های خود دارند و خون شهید عزیزمان یکبار دیگر پرده از چهره کریه و ضد انسانی دشمنان این مملکت برداشت و نشان داد حقوق بشر و مبارزه با تروریسم فقط حربه‌ای برای منزوی کردن کشورهای مستقل و آزاده است.»

دست آخر امروز از ساعت 8:30 صبح با حضور چشم گیر مردم انقلابی و دانشجویان پیکر دکتر علی محمدی از مقابل منزل او تشییع و در امامزاده علی اکبر چیذر به خاک سپرده شد. در این مراسم، دکتر حدادعادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس،فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، علی اکبر جوانفکر مشاور رئیس‌جمهور و دکتر واعظ زاده معاون سابق علمی و فناوری رئیس جمهور نیز حضور داشتند.

در مراسم تشییع که همراه با فراخون 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی برگزار شد، جمع کثیری از دانشجویان انقلابی و شاگردان دکتر علی محمدی نیز حضور داشتند.

مراسم تشییع پیکر دکتر علی محمدی البته در کنار خروش لا اله الا الله، شعارهایی را نیز به همراه داشت. از جمله این شعارها می توان به "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "حسین حسین شعارماست، شهادت افتخار ماست"، "ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده" و "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" اشاره کرد.

در ساعات اولیه این مراسم، تعدادمحدودی نیز با نمادهای سبز حاضر شده بودند که البته حرکات‌شان شباهتی به تشییع کنندگان نداشت و همان ساعات اولیه ناچار مراسم را ترک کردند. به نظر می رسد بعد از اتفاقات روز عاشورا و حماسه 9 دی ماه و بعد هم اعلام برائت جمع کثیری از سیاسیون از حرکات ساختارشکن این گروه معدود، دیگر مجالی برای عرض اندام ندارد. چرا که از یک سو حضور خیابانی با روند کنونی فضای عمومی جامعه علیه معترضان را تشدید خواهد کرد و از سوی دیگر گامی خواهد بود در مسیر رادیکالیسمی که امروز حتی خاتمی و کواکبیان هم منتقد آن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد