اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

ولایت فقیه رکن اصلی مباحث سیاسی اجتماعی است

آقا تهرانی در همایش"این عمار"، تاکید کرد:

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه قبول حکمیت یعنی طرد ولایت، تصریح کرد: کسانی هم که در جنگ با علی(ع) حکمیت را مطرح کردند، علی (ع) را قبول نداشتند.




به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام "مرتضی آقاتهرانی" نماینده مجلس شورای اسلامی در همایش "این عمار" که همزمان با سالروز شهادت "عمار یاسر" در حوزه علمیه حضرت آیت الله مجتهدی برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره یوسف، تصریح کرد: نادانی و جهالت رمز جهنمی شدن افراد است و داشتن بصیرت و معرفت، کمال بسیار بزرگی است که اهل معرفت ما را به آن دعوت می کنند.

وی افزود: اگر عبادت خدا بر مبنای بینش و معرفت نباشد، ما را به جایی نمی رساند و به دینداری متحجرانه ای منجر می شود که هیچ وقت مطلوب نبوده و خیلی خرابکاری به دنبال دارد.

آقاتهرانی تاکید کرد: اینکه آقای بهجت می فرمود "آنچه بلدی عمل کن تا خدا علم بعدی را به تو بدهد"، به خاطر این است که گاهی علم حجتی بر علیه شما در قیامت خواهد شد که شما را ضایع کند؛ وقتی علم درجه یک را به تو می دهند که درجه دو را زینت عمل بخشیده باشی.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به دوستان سفارش می کنم که زندگی و تمام فعالیت های سیاسی اجتماعی خود را به یک اصل مستحکم استوار کنند.

وی تاکید کرد: در مباحث سیاسی اجتماعی، رکن اصلی ولایت فقیه است؛ یعنی آنچه قطعی است و باید پای آن ایستاد همان ولایت فقیه است و در واقع اسلامیت نظام ما به ولایت فقیه است و اگر آن را برداری طاغوت می شود، یعنی به سمت ولایت غیر خدا که بروی طاغوت است، می رود.

آقاتهرانی افزود: ما ولایت فقیه را به ولایت امام عصر (عج) و ولایت امام عصر را به ولایت حضرت رسول (ص) و ولایت حضرت رسول (ص) را مرتبط با ولایت خداوند تبارک و تعالی می دانیم و این سلسله از بالا به پایین است.

آقاتهرانی یادآور شد: در روز غدیر وقتی جبرئیل به پیامبر گفت "امیرالمومنین صاحب ولایت است" پیامبر از او پرسید این را از خودت می گویی یا از جانب خدا، او پاسخ داد که این امر الهی است؛ لذا در دوران غیبت صغری یا کبری، ولایت به هر که برسد عین اراده خداست.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: در این زمان هم همه چیز را باید با مقام معظم رهبری تنظیم کنیم، چون هر چیزی یک واحد اندازه گیری دارد و واحد اندازه گیری نظام اسلامی ولایت فقیه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از من بپرسند که نظر شما در مورد آقای هاشمی، احمدی نژاد یا موسوی چیست؟ نظرم را با مقام معظم رهبری تنظیم می کنم و نظام باید با مقام معظم رهبری تنظیم شود و به هر اندازه که تنظیم نیست، دارای مشکل است و اینکه کسی از قدیم بوده یا تازه آمده مهم نیست.

آقای تهرانی اظهار داشت: اینکه برخی در خط ولایت باقی می مانند، به خاطر نحوه اتصالشان به ولایت است و شما چون ابزار بصیرت دارید باید از آن استفاده کنید.

وی ادامه داد: یکی از چیزهایی که به میت می گویند این است که اسمع و افهم یعنی بشنو و بفهم؛ حالا شما که زنده هستید بفهمید و قدر نظام را بدانید؛ اگر ولایت را شناختی، وقتی صاحب ولایت روز جمعه آمد و خطبه خواند آنرا فصل الخطاب می دانی؛ پیامبر (ص) هم با اصحاب مشورت می کرد ولی وقتی نظر آخر را می داد دیگر کسی حرف نمی زد و معنای ولایت همین است، نه اینکه وقتی او نظر خود را داد تازه یکی بگوید نظر من هم این است.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وقتی آقا حرف زده اند برخی تازه اطلاعیه می دهند و می گویند بیایید حکمیت درست کنیم؛ همین که گفت حکمیت یعنی یا علی از دنیا رفته یا وجود خارجی ندارد و یا این آقا علی نیست؛ و قبول حکمیت یعنی طرد ولایت؛ کسانی هم که در جنگ با علی(ع) حکمیت را مطرح کردند، علی (ع) را قبول نداشتند؛ اینکه مثلا دو نفر مرجع، دونفر نماینده مجلس و دو نفر نخبه دانشگاهی و ... بنشینند و تصمیم بگیرند، حرف مزخرفی است.

آقاتهرانی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نمازجمعه تهران، خاطرنشان کرد: بعد از آن نباید دیگر حرف بزنیم، اگر حرف زدیم یعنی یا قبول نداریم یا تهدید داریم؛ عمر و عاص وشمر و دوستان و رفقایش مشخص هستند و نیاز به شاخ و دم ندارند؛ ما باید مراقب باشیم اعتقادات و پایگاه مباحث اجتماعی و سیاسی خودمان را ولایت قرار دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد