اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

تجلیل یار بنی صدر از کپی برابر اصل بنی صدر

وی بار دیگر حداقل مرا از توانایی فوق العاده خود برای تحلیل و جمع بندی و ایجاد مخرج مشترکی که بدل به یک جریان استراتژیک مشخص برای پیشبرد یک مبارزه شود، شگفت زده کرد و از این نقطه نظر شاید در تاریخ سیاسی ایران اگر نگویم بی نظیر است بلکه کم نظیر است.
تحلیل موسوی هوشمندانه و کم‌نظیر بود‏

ضدانقلاب فراری مقیم پاریس اظهارات موسوی در مصاحبه با سایت کلمه را هوشمندانه و در تاریخ سیاسی ایران کم نظیر توصیف کرد.

بخش فارسی تلویزیون بی‌بی‌سی به بهانه مصاحبه میرحسین موسوی با کلمه درگفتگو با احمد سلامتیان تحلیلگر سیاسی ساکن پاریس از وی پرسید آیا به نظر شما سخنان اخیر موسوی از بیانیه هفدهم او و همچنین صحبت های اقای خاتمی وکروبی تندتر بود؟

سلامتیان که از نزدیک ترین یاران بنی صدر در تهران و پاریس بود، با اشاره به این که موسوی در جای من ننشسته تا فقط بخواهند در فضای اندیشه صحبت کند، گفت: ایشان باید به عنوان یک رهبر سیاسی تناسب قوای اجتماعی را در نظر بگیرند و متناسب با این تناسب قوا کم هزینه ترین راه‌ها را برای پیشبرد اهداف خود انتخاب کنند.

وی با بیان این ادعا که مصاحبه اخیر موسوی در اول دهه فجر بسیار هوشمندانه ایراد شد، گفت: وی بار دیگر حداقل مرا از توانایی فوق العاده خود برای تحلیل و جمع بندی و ایجاد مخرج مشترکی که بدل به یک جریان استراتژیک مشخص برای پیشبرد یک مبارزه شود، شگفت زده کرد و از این نقطه نظر شاید در تاریخ سیاسی ایران اگر نگویم بی نظیر است بلکه کم نظیر است.

گزارشگر تلویزیون بی‌بی‌سی با اشاره به این که عده ای معتقدند جنبش سبز در سایه قانون اساسی فعلی نمی تواند به اهدفش برسد، از سلامتیان پرسید آیا قانون اساسی ایران آن‌طور که آقای موسوی می گوید توانایی دموکراتیزه شدن را دارد؟

سلامتیان با بیان این که وظیفه یک رهبر سیاسی مشخص کردن هدف های غیر قابل وصول نیست، افزود: کار یک رهبر سیاسی عبارت است از ایجاد ابزار لازم برای رسیدن به هدف و وقتی آقای موسوی به این نتیجه می رسد که برای رسیدن به اهداف خود باید یک حرکت فراگیر مدنی راه اندازی و تناسب قوا را در پهنه اجتماع عوض کند، دیگر نمی تواند با اتکای به نیروی نظامی این‌سو و آن‌سو و خشونت به اهداف خود برسد. بنابراین، باید در تنظیم شعارها و چارچوب‌ها بیش از هر چیز به دنبال وسیع ترین اجماع ها در میان حرکتی باشد که می خواهد ایجاد کند و از سوی دیگر منزوی کردن هرچه بیشتر زنگیان مستی که شمشیر قدرت را به دست دارند و مقابله کردن با زنگی مست دارای شمشیر شاهنشاهی یا غیرشاهنشاهی جز با اجماع عمومی و ایجاد حرکت هماهنگ و فرصت دادن به بروز این حرکت میسر نخواهد بود. در نتیجه هدف آقای موسوی این نیست که وعده خورشید و آسمان بدهد، بلکه سعی دارد ابزار رسیدن به هدف را نشان دهد و در شرایط امروز ایران و منطقه راه حلی که ایشان به صراحت بیان می کند شدنی ترین و نزدیک ترین راه حل است.

سلامتیان در پاسخ به این سؤال که چگونه می توان با توجه انتقاد و اعتراض اساسی معترضان به قانون اساسی جمهوری اسلامی، آنان را حول محور این قانون جمع کرد، گفت: چون آقای موسوی قصد خودکشی و همچنین شعرگفتن در فضای خالی را ندارد، ناگزیر است به دنبال راه حلی برود تا بتواند در پهنه اجتماعی حداکثر وسیعی را جلب کند، بنابراین امروز ایشان تشخیص می دهد که حقوق و آزادی های ملت و اجرای بدون تنازل آن و چیزهایی که در اعلامیه هفدهم گفته شده، حداقل ها است و من تا این لحظه در هیچ کدام از متصدیان سیاسی مختلف ایران راه حلی عملی تر از راه حل ایشان ندیدم.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 17 بهمن 1388 ساعت 16:42

واقعا برای شما متاسف هستم که نخست وزیر امام را با این افراد خائن مقایسه می کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد