اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

بازتاب گسترده سخنان صریح احمدی‌نژاد در رسانه‌های انگلیسی

سخنرانی رئیس جمهوری ایران در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در مقر سازمان ملل، در صدر رسانه‌های مهم خبری و تحلیلی جهان قرار گرفت.


خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به اظهارات صریح محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در شهر نیویورک آمریکا مقر سازمان ملل، نوشت که احمدی‌نژاد در سخنان خود خواستار مجازات تمامی کشورهایی که از تسلیحات اتمی برای تهدید کردن دیگر کشورها استفاده می‌کنند شد و به طور شفاف انگشت اتهام خود را به سوی استراتژی هسته‌ای جدید آمریکا که ماه گذشته منتشر شد نشانه رفت.
رویترز در ادامه گزارش خود نوشت که محمود احمدی‌نژاد از سخنرانی امروز خود در افتتاحیه صد و هشتاد و نهمین اجلاس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان. پی.تی)، در واقع برای انتقاد شدید از اشاعه و گسترش تسلیحات مرگبار هسته‌ای در جهان بهره برد و تمام کشورهایی که از این تسلیحات برای تهدید و ایجاد رعب و وحشت در سایر کشورهای جهان استفاده می‌کنند را مستحق تنبیه و مجازات‌های سخت دانست.
بر اساس گزارش رویترز، رئیس جمهوری ایران خطاب به سران کشورهای جهان و ملت‌های آنان گفت که هر گونه تهدیدی مبنی بر استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط کشورها یا حمله به تاسیسات هسته‌ای صلح آمیز که صلح و امنیت را برای آنان به دنبال دارد باید مشمول مجازات‌های تنبیهی سنگین شود.
خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی با اشاره به سخنرانی احمدی‌نژاد در کنفرانس دوره‌ای مجمع عمومی سازمان ملل نوشت که به زعم رئیس جمهوری ایران، برخوردار بودن کشورهای جهان از هر گونه تسلیحات هسته‌ای، یک عمل زشت و شرم‌آور است.
بلومبرگ در ادامه به جزئیات بیشتری از سخنان بر حق رئیس جمهوری ایران در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای در مقر سازمان ملل اشاره کرد و نوشت که در ابتدای این نشست که به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید، احمدی‌نژاد برخورداری از بمب‌های هسته‌ای را نه تنها مایه غرور و افتخار برای کشورهای جهان ندانست، بلکه داشتن این گونه تسلیحات را برای هر کشوری در جهان، شرم آور و زشت قلمداد کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدحاشر یزدانی سه‌شنبه 14 اردیبهشت 1389 ساعت 00:18 http://hasher.blogsky.com

سلام دوست خوبم.
قالب وبلاگتون محشره
میشه کدش رو در اختیار بنده هم قرار بدید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد