اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

دانشگاه آزاد را پلمب و رئیس آن را عزل کنید

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: در صورت ادامه کارشکنی‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند کار را به پلمپ دانشگاه آزاد و عزل رئیس این دانشگاه بکشاند.

به گزارش شبکه ایران، پس از اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاداسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس‌جمهور، هیئت موسس دانشگاه آزاد در جلسه هیئت امنای خود مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را خلاف شرع! و قانون دانست و بر عدم اجرای آن مصوبات تاکید کرد.

این در حالی است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تمام دانشگاهها قطعی و لازم الاجراست. در این میان، اعضای کمیسیون آموزش مجلس نیز تاکید کرده بودند که در صورت تداوم این رویه غیرقانونی، ممکن است کار به پلمپ دفتر مرکزی دانشگاه آزاد هم بی‌انجامد.

در همین راستا، حجت‌الاسلام "علی‌محمد بزرگواری"، نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه ایران گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی جایگاهی خاص در میان تمام دستگاه‌ها و مراکز آموزشی دارد و تبعیت از تصمیمات این شورا الزامی است.

وی ادامه داد: یکی از مجموعه هایی که باید از تصمیمات این شورا تبعیت کند، دانشگاه‌ها هستند که در این زمینه دانشگاه آزاد نیز مستثنی نیست.

حجت‌الاسلام بزرگواری با اشاره به قانون شکنی‌های مکرر مسئولان دانشگاه آزاد، تاکید کرد: در صورتی که این دانشگاه به اقدامات خلاف قانون خود ادامه دهد و همچنان از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تبعیت نکند، این شورا باید از راه‌های قانونی برای برخورد با دانشگاه آزاد استفاده نماید.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: در این زمینه و در صورت ادامه کارشکنی‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند کار را به پلمپ دانشگاه آزاد و عزل رئیس این دانشگاه بکشاند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد