اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

ما همه کوچک‌زاده‌ایم، سیلی‌مان بزنید

در نامه بسیج دانشکده فنی دانشگاه تهران آمده است: مگر بسیجی مرده است که عده‌ای به اعتبار پدر و خاندان، سیلی به گوش پابرهنه‌ها بزنند و عده‌ای دیگر به همان اعتبار واهی کوچک‌زادگان ...

بسیج دانشجویی دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران، در پی حوادث رخ داده در نمازجمعه‌ ۱۴ خرداد ۸۹ و مسایل پیش آمده پس از آن، نامه ای سرگشاده به این شرح منتشر کرد:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

ما همه کوچک‌زاده‌ایم، سیلی‌مان بزنید (نامه سر گشاده بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران)

در کارزار فرهنگ و تمدن، وظیفه‌ «دانشجوی بسیجی» ایجاد بنای اسلام و تخریب بنای کفر و نفاق است، نه انتشار نامه سرگشاده، لکن در اموری لازم است زبان به نصیحت گشود و برخی دردانگان را به عتاب نواخت؛ پیش از آنکه سبیل حق به تاراج فتنه رود. این متن، خطابی‌ست به تمامی بزرگ زاد‌گان ِ تاریخ؛ عرب و عبرانی و پارسی و غیرهم، لعلهم یذّکّرون.

وقتى که شما تاریخ را مى‏بینید و ملاحظه مى‏کنید، از آن اول که رسول اکرم قیام کردند با همین مردم فقیر، با همین مردم مستضعف، ایشان قیام کردند. در مقابل آن قلدرها و آن زورگوها و آن باغدارها و آن مُکنَت دارها و قافله دارها که در آن وقت مظهر طاغوتى بود، اسلام قیام کرد. و بعد هم تمام عمر، اسلام و ائمه ما در مقابل طاغوت همیشه ایستاده بودند. صحیفه امام ج‏۶ اسلام و پابرهنگان ص: ۱۵۹

اگر از امام و انقلاب، چیزی جز اسناد مکتوب برایمان نمانده بود، باز هم نمی‌توانستیم بپذیریم روزگاری بر این مردم بگذرد که آقازادگان بر پابرهنه‌ها حکم برانند و بزرگ‌زادگان بر کوچک‌زادگان فخر فروشند. اگر امام و انقلاب همانی می‌شدند که ایادی شرق و غرب و آمریکای جهان‌خوار و بریتانیای فتنه‌انگیز می‌گویند، می توانستیم بپذیریم که روزگاری آقازادگان بر پابرهنه‌ها سیلی زنند و آب از آب تکان نخورد.

اما چه کنیم. چه کنیم که بزرگترین یادگار امام، رهبری معظم انقلاب در میان ماست. چه کنیم که متواضع‌ترین و بزرگوارترین بزرگ‌زاده‌ تاریخ، حاج‌سیداحمدآقای خمینی (طاب ثراه) را به چشم دیده‌ایم. چه کنیم که شاخص‌های امام، این اسناد باشکوه و اصیل در برابر دیدگان ما و تاریخ است و نمی‌توان پذیرفت که هنوز ۲۱ سال از رحلت امام نگذشته که مُلکْ سزاوار خویشاوندان گشته و پابرهنه‌ها را به سیلی و تمسخر، طرد می‌کنند و مستضعفین را عربده‌جو می‌نامند. آن هم به اسم خط امام! به اسم راه امام! زهی حیا و زهی شرافت!

آیا ره‌آورد چنان میراثی چنین صحنه‌ای است که عمار را به باد کتک بگیرند و ابوذر را به ربذه تبعید که: با بزرگ‌زاده هر که درافتاد ورافتاد؟ آیا مجلس، خانه ملت ِ پابرهنه و عزادار ارزش‌هاست یا خانه‌ از ما بهتران تازه بر خوان نعمت نشسته؟ عربده‌جویی از آن کسانیست که سهم‌الارث امام را در درجه و نشان ببینند و این پدر امت را از امت دریغ کنند که: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. شما را چه می‌شود ای بزرگ‌زادگان بر خوانِ ولی‌نعمتانْ نمکدان‌شکن؟

افتخار بسیج، به پس‌وند مستضعفینش است و افتخار انقلاب به ولی‌نعمتانش. افتخار جنگ به جنگاوری حاشیه‌نشین‌ها و افتخار سیاست به امثال رجایی و افتخار امام به فرزندش مطهری. مطهری‌ که نه بزرگ‌زاده بود و نه مردم محض بزرگی پدرش گرد او می‌گشتند و او را گرامی می‌داشتند. مطهری که خود بزرگ بود و آن‌چنان بلندبالا که افق اندیشه‌اش سال هاست جوانان اسلام را سیراب کرده و می‌کند؛ چون بزرگ بود و بزرگ‌زاده نبود. و چیست رمز این بزرگی؟ شاید همان‌که آن شاعر حکیم سرود: افتادگی آموز اگر طالب فیضی.

«بسیج دانشجویی مستضعفین» همان‌گونه که از کیان انقلاب در عرصه‌های علمی و پژوهشی صیانت میکند بر خود فرض می‌داند که استوانه‌های اصیل تفکر امام را بیش از جان خویش محافظت نماید و در برابر هر کج‌اندیشی و زشت‌کرداری، آنهم به اسم خط امام، سینه سپر کند.

هنوز ۲۱ سال از رحلت امام نگذشته و ما راست‌قامتان همیشه تاریخ را فراموش نکرده‌ایم. مگر بسیجی مرده است که عده‌ای به اعتبار پدر و خاندان، سیلی به گوش پابرهنه‌ها بزنند و عده‌ای دیگر به همان اعتبار واهی کوچک‌زادگان را به تمسخر بگیرند؟ ما نه راستیم و بازاری و نه چپیم و التقاطی. بسیجی، فرزند این ملت است و چون امام فقید خویش و رهبری معظم و معززش افتخار دارد که در خدمت ولی‌نعمتان و پابرهنگانی باشد که اگر قانون و قضا حقشان را از ظالم نستاند، آسمان و زمین کیان مُلک را در هم خواهد پیچید. چنین مباد.

به راه امام برگردید که امام تحریف‌شدنی نیست:

مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانى رأى دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند، و طعم تلخ فقر را چشیده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف، و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه علیه و آله وسلم- باشند. و افرادى را که طرفدار اسلام سرمایه دارى، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بى‏درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در یک کلمه، اسلام امریکایى هستند طرد نموده و به مردم معرفى نمایند. و از آنجا که مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است، در شرایط کنونى نباید کسى انتظار داشته باشد که حتماً نمایندگان باید از گروه و صنف خاصى باشند. باید توجه داشت که هنوز خیلى از مسائل وجود دارد که به نفع محرومین باید حل و فصل شود. و تمیز بین کسانى که در تفکر خود خدمت به اسلام و محرومان را اصل قرار داده‏اند، با دیگران کار مشکلى نیست .. صحیفه امام ج‏۲۱ ۱۱ پیام به ملت ایران(حفظ شئونات اسلامى و اخلاقى در تبلیغات کاندیداها). ص: ۹

والسلام بسیج دانشجویی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران

نظرات 4 + ارسال نظر
آناهید پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 00:25 http://mihaniazad.blogfa.com

درود.
بسیار زیبا نوشتی دوست سبز من!
به امید ایرانی آزاد.
به منم سر بزنی خوشحال میشم.

لینکدونی پائیز پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 00:37

امیدواریم از اینکه به جای ارسال نظر مطلب دیگری می‌نویسیم...

اگر وبلاگ یا وب‌سایت دارید و مایل هستید روزانه صدها بازدیدکننده داشته باشد در فقط یک دقیقه وبلاگ یا وب‌سایت خود را رایگان ثبت کنید.
http://www.paiz.ir/links لینکدونی پائیز

حسین پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 00:51 http://www.akslar.com

سلام دوست گرامی هر روز به وبلاگ شما سر میزنم واقعا حرف نداره خسته نباشید میگم به شما و ارزوی موفقیت دارم برای شما

حسین پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 10:16 http://www.akslar.com

سلام دوست گرامی هر روز به وبلاگ شما سر میزنم واقعا حرف نداره خسته نباشید میگم به شما و ارزوی موفقیت دارم برای شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد