اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

"آیت الله لاریجانی گفت : پرونده سران فتنه برای محاکمه کامل است"

اتفاقات پس از انتخابات بحث یک نبرد انتخاباتی نبود، بلکه بحث براندازی نظام بود، لذا ما به همین دلایل سندهای خوبی را در این زمینه داریم و می‌گوییم که باید حتما محاکمه شوند...

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ریاست قوه قضائیه گفت پرونده سران فتنه برای محاکمه کامل است، اما باید کمی تامل کنیم که این تامل به دلیل مصلحتی است که قوه قضائیه در نظر دارد.
اسماعیل کوثری‌ در حاشیه سفر به کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در ارتباط با محاکمه موسوی، کروبی، خاتمی و موسوی‌خوئینی‌ها مجلس دو بیانیه با 144 و 175 امضا از نمایندگان صادر کرد.

وی افزود: این بیانیه‌ها برای محاکمه سران فتنه به قوه قضائیه ارائه شد، که ریاست قوه قضائیه گفتند، پرونده آن‌ها برای محاکمه کامل است، اما در حال حاضر باید کمی تامل کنیم که این تامل به دلیل مصلحتی است که قوه قضائیه در نظر دارد.

*مردم مداوم از ما می‌پرسند که چرا این افراد محاکمه نمی‌شوند
کوثری تصریح کرد: بر این اساس ما اصرار داریم که سران فتنه باید محاکمه شوند و مجازات آن‌ها نیز دقیقا مشخص شود، مردم به صورت مداوم از ما می‌پرسند که به چه دلیل این افراد محاکمه نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سران فتنه با اعمال و رفتار خود شاید بگویند که برای براندازی اقدام نکردیم، اما گروهک‌هایی بودند که برای این‌ها فکر کرده بودند و این‌ها نیز دقیقا همان صدایی را که خارجی‌ها و گروهک‌های دیگری از جمله نهضت آزادی، مجاهدان انقلاب که پشت این قضیه بودند و برای براندازی نظام برنامه داشتند، تکرار می‌کردند.

کوثری گفت: اتفاقات پس از انتخابات بحث یک نبرد انتخاباتی نبود، بلکه بحث براندازی نظام بود، لذا ما به همین دلایل سندهای خوبی را در این زمینه داریم و می‌گوییم که باید حتما محاکمه شوند.

*سیدحسن خمینی اشتباه کرد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه روز 14 خرداد ماه جاری و توهین و جسارت از سوی محمدعلی انصاری عضو موسسه دفتر نشر آثار امام و سیدحسن خمینی گفت: سیدحسن خمینی اشتباه کرد، کسی که وابسته به بیت امام خمینی(ره) است و یا می‌خواهد جایگاهی در میان مردم داشته باشد، در درجه اول باید صبر و تحمل خود را بالا ببرد و باید ظرفیت خود را افزایش دهد و نه اینکه در ارتباط با هر موضوعی که به گوش آن رسید، واکنش نشان دهد.

وی اظهار داشت: بحث توهین و جسارت از سوی سیدحسن خمینی به وزیر کشور این بوده است که چرا وزیر کشور گفته است، سیدحسن مصطفوی، نهایت این بحث امر به معروف است و با یک صحبت می‌تواند مسئله را رفع کرد، نه اینکه عکس‌العمل این چنینی و عصبانیت نشان دهد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد