اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

ورطه سخت

بسیاری از تحلیل گران خبره بر این باورند فتنه 88 تمام شده و ما فضای پسا فتنه را می گذرانیم. شاید بی راه نباشد اگر بگوییم فتنه 88 قسمتی از یک خط سیر تاریخی بود که در برهه هایی از زمان ، همچون سال 88 به نقطه تقابل و درگیری آشکار تبدیل می شود.

 این مهم نیست که فتنه 88 تمام شد یا نه، سوال مهم ، اساسی و کلیدی این است که آیا باز هم درگیری در این سطح خواهیم داشت ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بارها  این جمله  را شنیده اید " وقت طلاست " ، گویا باز هم باید این کلیشه را تکرار کرد .  

 

دو جریان حق و باطل با سرعتی باور نکردنی به سمت نقطه برخورد حرکت می کنند. باور کنیم یا نه به سمت تاریک ترین دالان تاریخ سیر میکنیم.

خواست قلبی من این نیست که حتی یک نفر را به دلهره بی اندازم اما راقم این سطور " بلد " نیست با لاپوشانی و آسمان ریسمان بافتن حقیقت را پنهان کند که اگر چنین بود مورد لطف و عنایت دوستان نبود !

امام (روحی فداه ) در دیدارهای متعددی که در یک سال اخیر داشته اند بارها بر لزوم بیدار بودن و چرت نزدن مردم و نه خواص تاکید داشته اند . چند ماهی از شروع فتنه 88 می گذشت که امام فرمودند " این فتنه یک رزمایش بود " ، شاید کمتر کسی خواست درک کند رزمایش به چه معناست ! حالا که به 8 ماه نبرد مقدس می نگریم به وضوح برایمان روشن شده " رزمایش " که حضرت امام فرمودند به چه معناست .

 

 

بسیاری از تحلیل گران خبره بر این باورند فتنه 88 تمام شده و ما فضای پسا فتنه را می گذرانیم. شاید بی راه نباشد اگر بگوییم فتنه 88 قسمتی از یک خط سیر تاریخی بود که در برهه هایی از زمان ، همچون سال 88 به نقطه تقابل و درگیری آشکار تبدیل می شود.

 

این مهم نیست که فتنه 88 تمام شد یا نه، سوال مهم ، اساسی و کلیدی این است که آیا باز هم درگیری در این سطح خواهیم داشت ؟

باید بدون ترس و با صدای رسا فریاد زد بله ! آنچه از شواهد و قرائن مشاهده می شود با شفافیت بسیار بالایی نشان می دهد وضعیت کنونی " آرامش قبل از توفان است ". ضربه سخت و فتنه عمیق سال 88 ما را به ورطه بدون بازگشت تصفیه انقلاب رسانده است. این حالتی بود که دیر یا زود اتفاق می افتاد . جریان فتنه ساز ناخواسته پازل مرگ خود را چید و اکنون هم بر این بلاهت می تازد .

 

 

فرق درگیری آینده با قبلی در وسعت و عمق آن است. به لطایف الحیل فتنه ۸۸ در مقابل فتنه پیش روی چون یک " بازی " است !

نفس انقلاب برای خارج کردن این غده سرطانی به شماره افتاده و بیشتر از این حد نمی توان انتظار داشت زجر تحمل این زخم را تحمل کند. شاید بشود بر این زخم کاری و عمیق دستمالی بست و آن را از نظر دور داشت اما نمی توان ناله های این تن زخم مجروح را نشنید یا آنکه نشتی خون مقدسش را منکر شد .

 

 

شاید بگویند این بدن به این زخم ها عادت دارد که این حرف درستی است اما باید دانست این زخم تنها یک خراشیدگی یا برش عمقی بر سطح نیست که با گذشت زمان التیام یابد ! این یک سرطان بدخیم و متورم شده بود که بالاخره خود را نمایان کرد . سیستم عصبی و فرماندهی ضربان نا منظم قلب  و اختلالات درون سازمانی را گزارش می کرد اما شاید باید این زخم سر باز میکرد تا بدانیم این همه مشکل از کجاست !

 

 

کیست که نداند جامعه از وضع کنونی اقتصاد و یا شاخص های دیگر زندگی ناراضی است ؟! دکتر با تحلیل درست شرایط توانست مسیر اعتراضی مردم را به سمت درست سامان دهد اما باید دانست مردم دیگر با حرف مبارزه با مفاسد، مسیر نخواهند گرفت ! و این را هم باید دانست که برخی بی تدبیری ها  از طرف ایشان موجب شده ریزش شدیدی در بین علاقه مندان دولت رقم بخورد ! ریزش طرفدار به معنی اینکه اگر تا همین چند ماه پیش آنها در هر محفلی از خوب و بد دولت دفاع می کردند حالا بعضا خوبی ها را هم نمی بینند ! شاید گفته شود فلانی مقصر اصلی است . متاسفانه باید  گفت خیر ! بازیگوشی و برخی قدبازی های ایشان موجب شده تا این وضع نامطلوب به وجود آید. نمی شود شعار مبارزه با مفاسد را داد اما با آنها دم خور بود !!

صاحب این قلم نه از روی هوا و هوس ، نه از روی بی اطلاعی و بر اساس شایعات بی اساس این حرف ها را مطرح میکند !

 

 

 

 

مردم اگر تا به حال بسیاری مصائب و مشکلات را تحمل می کردند به خاطر آن بود که دلشان بعد از رهبری به مردی زحمت کش و دلسوز که از سر تصادف !! منتخب خودشان هم بود ، خوش بود و انشاء الله هست ! اما اگر روزی برسد که مردم ببینند مهره سفیدشان سیاه شده می توان انتظار یک قائله بی سابقه در تاریخ 30 ساله کشور را داشت.

راهکار اینجانب برای نرسیدن به آن فتنه این است که " شر " سران فتنه 88 را در اولین " دست از پا خطا کردن مجدد " کند . اگر از فتنه 88 گذر نکنیم مقابله با فتنه های آینده به مراتب سخت تر خواهد بود. هر چه می گذرد زمان به نفع فتنه گران و به ضرر ما پیش می رود . انباشت مشکلات و خشم مردم می تواند عقل جمعی را با اختلال مواجه کرده و این را دشمن به خوبی میداند . یک چشمه اعتراضی مصنوعی که به موج و جریان و نهایتا جنبش دلخواه دشمن تبدیل خواهد شد.

 

 

شاید وقت آن باشد که دکتر لیست مفسدین کلان اقتصادی را از جیب خود خارج کند ! شاید باید شمه ای از برخی آتش افروزی هایشان را بازگو کند ! " مرگ یکبار ، شیون یکبار " . " شتر سواری هم که دلا دلا نمیشود ! " ، پس قبل از آنکه دوباره فتنه گران موج سواری را شروع کنند " تک " را بزنیم !

وقت طلاست ! نگذاریم ابتکار عمل از دست برود !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد