اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی
اصحاب نیوز

اصحاب نیوز

سیاسی٬ فرهنگی٬ مذهبی

آخه چی رو داری نگاه می کنی؟

به این می گویند دوربین. بچه بازی نیست. من که می دونم دکمه را اشتباه زدی. حکماً حروف انگلیسی منوی دوربین را خیال کردی عکس است.

  

  

 

آخه چی رو داری نگاه می کنی؟ به این می گویند دوربین. بچه بازی نیست. من که می دونم دکمه را اشتباه زدی. حکما حروف انگلیسی منوی دوربین را خیال کردی عکس است. چقدر خری تو. به تو بگوییم خر، توهین کرده ایم به عرعر. بار جنبش الان روی دوش توست. هیچ خری به جای علف، جنبش بار نمی زند. بگذار من به تو عکاسی یاد بدهم؛ این دوربین یا “کنون” است یا کلا به شما که عرض می کنم؛ “نیکون”. حرفه ای هم هست. لنز هم دارد. لنز دوربین های حرفه ای یا “تله” است یا “واید”. کروبی! اینها را ول کن. ۵ بار پشت سر هم بگو؛ “تاجر، تو چه تجارت می کنی؟ به تو چه که چه تجارت می کنم”. ببین! باز هم مثل خر گیر کردی توی گل. حالا بگذار برایت توضیح دهم فرق لنز تله و واید چیست. تله، دور را نزدیک می آورد و واید پهن تر می کند فضای تصویر را. مثلا برای دیدن الاغ تراوا تو باید لنز تله را بچرخانی تا الاغ تراوا نزدیک بیاید. آنقدر نزدیک که تو الاغ تراوا را کاملا حس کنی. در این حالت مراقب جفتک باش! خطر تعرض هم به قوت خود باقی است. لنز را در این حالت یک مقدار دیگر بچرخانی، حکایت “این همانی” می شود. یعنی تو دیگر میان خودت با الاغ تراوا هیچ فاصله ای نمی بینی و اما در این یکی حالت کلا به شما که عرض می کنم  دکمه را باید فشار دهی. با این همه یک وقت است تو می خواهی محیط اطراف الاغ تراوا را بگیری. در این صورت لنز واید به کارت می آید. دوربین هم بندش را باید آویزان کنی روی دوشت و الا می افتد و می شکند. عکس را هم خواستی ببینی، یک راه همین کاری است که تو کرده ای. تو دوربین را دستت نگه داشتی و سرت را آوردی پایین ولی عاقلانه ترش این است که تو دوربین را بالا بیاوری. گاهی هم کلا به شما که عرض می کنم؛ در دوربین های حرفه ای، دوربین روی لنز سوار است. یعنی ای بسا پول لنز از پول دوربین بیشتر باشد. لنز تلفظش از کنون و نیکون راحت تر است و بر وزن بنز است. تو بنز سوار می شوی و لنز سوار دوربین می شود. شرطی کنی در مخت یاد می گیری. کلا این ۲ تا زیاد با هم فرقی ندارد. حالا یک بار بگو؛ “تاجر تو چه تجارت می کنی؟ به تو چه که چه تجارت می کنم”! 

منبع: http://ghadiany.com

     

 
نظرات 1 + ارسال نظر
مخمل دوشنبه 3 آبان 1389 ساعت 13:48

خیلی احمق و ساده لوحی.سفر خامنه ای به قم . شوزب معصومیت از دست رفته حداد عادلم شوهر ننته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد